Eveniment

Comerţul online va ajunge la un miliard de euro în următorii trei ani

Comerţul online va ajunge la un miliard de euro în următorii trei ani

Autor: Ştefan Vrabie

30.06.2011, 00:04 845

Piaţa de cumpărături online va atinge valoa­rea de un miliard deeuro în următorii trei ani, principalele motoare de creştere fiindseg­mentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane dereduceri.

Potrivit Studiului de Comerţ Electronicdin 2010 realizat de mai mulţi consultanţi din e-com­merce şiprezentat în cadrul eveni­men­tu­lui Comerţul online, câştigător încriză rea­li­zat de revista BUSINESS Magazin în parte­ne­riat cuRaiffeisen Bank, Visa, Netopia System şi Gecad ePayment, valoareamedie a unei cum­părături făcute online în România a cres­cut faţăde anul 2008. Aşadar, o comandă medie pe segmentul deîmbrăcă­minte/încăl­ţă­minte a crescut de la 177 de lei, cât a fostîn 2008, la 232 de lei în 2010, la fel şi pe segmentul de produsecosmetice/farmaceutice care a crescut de la 117 lei în 2008 la 149lei în 2010, precum şi segmentul articole pentru copii: de la 56lei în 2008 la 87 lei în 2010.

Deşi valoarea tranzacţiilor, în general, a fost în creştere înultimii ani, segmentul IT a scă­zut cu aproape 50%, de la 1.214 delei în anul 2008 la 651 de lei în anul 2010. Piaţa on­line decomerţ pe segmentul electronice, elec­trice şi IT este deaproximativ 250 de milioane de euro, dar dacă luăm în calcul şiserviciile şi toa­te segmentele pieţei de comerţ valoarea to­ta­lăse duce spre un miliard de euro.

Cumpărătorii online din perspectiva Raif­fei­sen au o vârstăcuprinsă între 20 şi 40 de ani (67% dintre aceştia), în mare partesunt din Bu­cureşti (peste 40%), sunt bărbaţi în pro­porţie de 67%,în timp ce restul sunt doamne şi su­ma medie cheltuită lunar estede aproxi­mativ 560 de lei.

"Cu toate că cifrele arată o creştere pe majoritatea segmentelorde pe piaţa de comerţ electronic, românii nu au încredere înaceastă formă de comerţ" a spus Cristian Herghe­legiu, businessstrategist la ePayment.

Conform unui studiu făcut de compania de cer­cetare de piaţăGfK, în iunie 2011 83% din res­pondenţi au reţineri în a facecumpă­rături online din motive de securitate a date­lor. Acestlu­cru este o problemă cu care site-urile de eCom­merce seconfruntă în acest mo­ment în Ro­mânia, iar încrederea clienţilortrebuie câştigată.

"Din punctul de vedere al securităţii am făcut un pas înaintecând vine vorba de plăţi online", a declarat Cătălin Creţu,director ge­ne­ral pentru România al VISA Europe. El a mai spus căo altă problemă care afectează pia­ţa online de comerţ din Româniaeste needu­ca­rea clienţilor deoarece mulţi îşi pun întrebarea "nuştiu dacă primesc produsul".

Planul comercianţilor online este de a creşte încredereaconsumatorilor prin educa­re. Aceştia spun că mediul online oferămai multă informaţie despre produs, iar faptul că dacă te duci lamagazin şi "expertul ma­ga­zinului" îţi va spune care produs estemai bun acest lucru este un mit. "Te duci la magazin şi da­că cerisă ţi facă o comparaţie între două pro­duse o să îţi spu­nă simplu:«Ăsta e mai ieftin»", a afirmat Marius Ghenea, preşedin­te­leAsociaţiei Ro­mâ­ne a Magazi­nelor On­line. El a mai expus faptulcă mediul online din România a început să devină mai competitiv lanivel european.

Antonio Eram, CEO al Netopia Sistem, cre­de că site-urile dereduceri ar putea fi alt fac­tor care ar putea ajuta comerţulonline din Româ­nia. "Site-urile de reducere şi cupoane sunt încreştere şi sunt absolut sigur că ele vor aju­ta piaţa onlineîntr-o mare măsură", a declarat el.

AFACERI DE LA ZERO