Eveniment

Comerţul online va ajunge la un miliard de euro în următorii trei ani

Comerţul online va ajunge la un miliard de euro în următorii trei ani

Autor: Ştefan Vrabie

30.06.2011, 00:04 851

Piaţa de cumpărături online va atinge valoa­rea de un miliard deeuro în următorii trei ani, principalele motoare de creştere fiindseg­mentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane dereduceri.

Potrivit Studiului de Comerţ Electronicdin 2010 realizat de mai mulţi consultanţi din e-com­merce şiprezentat în cadrul eveni­men­tu­lui Comerţul online, câştigător încriză rea­li­zat de revista BUSINESS Magazin în parte­ne­riat cuRaiffeisen Bank, Visa, Netopia System şi Gecad ePayment, valoareamedie a unei cum­părături făcute online în România a cres­cut faţăde anul 2008. Aşadar, o comandă medie pe segmentul deîmbrăcă­minte/încăl­ţă­minte a crescut de la 177 de lei, cât a fostîn 2008, la 232 de lei în 2010, la fel şi pe segmentul de produsecosmetice/farmaceutice care a crescut de la 117 lei în 2008 la 149lei în 2010, precum şi segmentul articole pentru copii: de la 56lei în 2008 la 87 lei în 2010.

Deşi valoarea tranzacţiilor, în general, a fost în creştere înultimii ani, segmentul IT a scă­zut cu aproape 50%, de la 1.214 delei în anul 2008 la 651 de lei în anul 2010. Piaţa on­line decomerţ pe segmentul electronice, elec­trice şi IT este deaproximativ 250 de milioane de euro, dar dacă luăm în calcul şiserviciile şi toa­te segmentele pieţei de comerţ valoarea to­ta­lăse duce spre un miliard de euro.

Cumpărătorii online din perspectiva Raif­fei­sen au o vârstăcuprinsă între 20 şi 40 de ani (67% dintre aceştia), în mare partesunt din Bu­cureşti (peste 40%), sunt bărbaţi în pro­porţie de 67%,în timp ce restul sunt doamne şi su­ma medie cheltuită lunar estede aproxi­mativ 560 de lei.

"Cu toate că cifrele arată o creştere pe majoritatea segmentelorde pe piaţa de comerţ electronic, românii nu au încredere înaceastă formă de comerţ" a spus Cristian Herghe­legiu, businessstrategist la ePayment.

Conform unui studiu făcut de compania de cer­cetare de piaţăGfK, în iunie 2011 83% din res­pondenţi au reţineri în a facecumpă­rături online din motive de securitate a date­lor. Acestlu­cru este o problemă cu care site-urile de eCom­merce seconfruntă în acest mo­ment în Ro­mânia, iar încrederea clienţilortrebuie câştigată.

"Din punctul de vedere al securităţii am făcut un pas înaintecând vine vorba de plăţi online", a declarat Cătălin Creţu,director ge­ne­ral pentru România al VISA Europe. El a mai spus căo altă problemă care afectează pia­ţa online de comerţ din Româniaeste needu­ca­rea clienţilor deoarece mulţi îşi pun întrebarea "nuştiu dacă primesc produsul".

Planul comercianţilor online este de a creşte încredereaconsumatorilor prin educa­re. Aceştia spun că mediul online oferămai multă informaţie despre produs, iar faptul că dacă te duci lamagazin şi "expertul ma­ga­zinului" îţi va spune care produs estemai bun acest lucru este un mit. "Te duci la magazin şi da­că cerisă ţi facă o comparaţie între două pro­duse o să îţi spu­nă simplu:«Ăsta e mai ieftin»", a afirmat Marius Ghenea, preşedin­te­leAsociaţiei Ro­mâ­ne a Magazi­nelor On­line. El a mai expus faptulcă mediul online din România a început să devină mai competitiv lanivel european.

Antonio Eram, CEO al Netopia Sistem, cre­de că site-urile dereduceri ar putea fi alt fac­tor care ar putea ajuta comerţulonline din Româ­nia. "Site-urile de reducere şi cupoane sunt încreştere şi sunt absolut sigur că ele vor aju­ta piaţa onlineîntr-o mare măsură", a declarat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO