Eveniment

Guvernul, 770.000 € către Mercury 360 şi Grapefruit ca să crească cu 1% notorietatea legăturii Transporturi - POS-T

Guvernul, 770.000 € către Mercury 360 şi Grapefruit ca să crească cu 1% notorietatea legăturii Transporturi - POS-T

Gradul de absorbţie a fondurilor europene destinate refacerii infrastructurii este de aproximativ 4%, după ce la finele anului trecut se plasa la puţin peste 1%

Autor: Neagu Lidia-Ileana

04.05.2011, 23:47 739

Rezultatele unei cercetări efectuate după o campanie deinformare publică de 3,16 milioane de lei (770.000 euro), fără TVA,arată că procentajul celor care asociază Ministerul Transporturilorcu instituţia care gestionează Programul Operaţional Sectorial deTransport (POS-T) a urcat de la 41% la 42%.

Campania a vizat informarea publicului larg asupra contribuţieiUE la dezvoltarea infrastructurii naţionale, dar şi a partenerilorşi beneficiarilor finali împlicaţi în implementarea POS-T, cuscopul creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene.

Contractul pentru realizarea campaniei de informare publică afost atribuit în iunie 2010 consorţiului format de firmeleromâneşti Mercury360 Communication - Grapefruit şi a avut o duratăde un an. Din valoarea totală a proiectului, 2,37 milioane lei,fără TVA, reprezintă contribuţia UE, diferenţa fiind asigurată dela bugetul de stat.

Informarea publică a constat în realizarea unei campanii mediacare a cuprins un spot audio şi TV, machete de presă şi publicitateoutdoor şi online, dezvoltarea unui site, realizarea unei strategiide brand şi a unor cercetări calitative şi cantitative privindnivelul actual de cunoştinţe despre fondurile struc­tu­rale,realizarea de materiale promoţionale (câte 40.000 de pixuri, deCD-uri, afişe, broşuri despre POS-T, mape, un banner orizontal şidouă verticale), pre­cum şi activităţi de relaţii publice.

Campania media a fost la nivel naţional şi s-a desfăşurat anultrecut în perioada 15 august-15 septembrie. La finalul acesteia aufost chestionate cu privire la impactul proiectului 1.191 depersoane cu vârsta peste 18 ani din mediul urban şi rural.

Astfel, 8% din respondenţi au declarat că au văzut sau au auzito reclamă referitoare la POS-T, iar notorietatea programului acrescut cu cinci puncte procentuale, la 30%, în rândul persoanelorde până în 50 de ani, dar mai ales în mediul urban.

Totodată, 30% dintre cei care au văzut sau auzit reclamaconsideră că aceasta are drept subiect modernizarea şi construcţiade infrastructură rutieră, iar opiniile referitoare la destinatariibanilor din cadrul POS-T şi suspiciunile cu privire la fraudă s-auaccentuat faţă de luna august.

"Aceste opinii (referitoare la fraudă - n.r.) pot fi influenţatede existenţa sau amplificarea unor con­flic­te de pe scena politicădin perioada imediat următoare lansării campaniei", se arată înconcluziile sondajului.

Cercetarea cantitativă a fost realizată în două faze, înainte şidupă finalizarea campaniei media, iar cercetarea calitativă a fostefectuată până acum doar la începutul campaniei. Cel de-al doileasondaj va fi efectuat după diseminarea materialelorinformative.

"Consider că a fost un succes al nostru şi cred că este un bunpunct de pornire în activitatea noastră de comunicare. Ne-ainteresat să creştem un pic notorietatea în rândul publicului larg.Situaţia e în general ok, avem un grad de notorietate de 30% şisuntem asociaţi cu cei responsabili de condiţiile de îmbunătăţire aRomâniei", a declarat Cătălin Cos­ta­che, directorul DirecţieiProgramare AM-POS-T.

Rezultatul campaniei a fost că site-ul programului a fostaccesat de 38.000 de ori, spotul TV a fost difuzat de 1.414 ori,cel radio de 193 de ori. De asemenea, au fost 129 de apariţii înpresa scrisă locală şi naţională.

Prin POS-T 2007-2013 România beneficiază de fondurinerambursabile de 4,5 miliarde euro, la care se adaugă contribuţiastatului, de 1,09 miliarde euro, pentru dezvoltarea infrastructuriide transport.

În prezent, gradul de absorbţie a fondurilor europene este laMTI de aproximativ 4%, după ce la finele anului trecut se plasa lapuţin peste 1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO