Eveniment

Guvernul da norme pentru taxa auto si modifica Codul Fiscal

24.06.2008, 20:07 26

Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) va prezenta astazi in sedinta Guvernului ultima varianta a normelor la taxa auto, precum si un proiect de modificare a Codului Fiscal, una dintre schimbarile vizate fiind unificarea impozitului pe dividende la nivelul de 10%, atat pentru rezidenti, cat si pentru nerezidenti, au declarat pentru ZF surse din minister.
In luna mai, Comisia Europeana (CE) a transmis Romaniei o scrisoare de somare, reprezentand prima etapa a procedurii privind incalcarea dreptului comunitar, referitoare la perceperea unor impozite mai mari pe dividendele platite in afara tarii fata de cele achitate de actionarii rezidenti.
Avertismentul a fost cauzat de faptul ca dividendele actionarilor interni care detin sub 15% din actiuni se taxeaza la sursa cu un impozit final de 10%, dar acelasi impozit se ridica la 16% daca actionarul este nerezident.
Alte doua modificari ce ar putea fi aduse Codului Fiscal si vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2009 vizeaza extinderea perioadei de amortizare de la 5 la 7 ani, precum si egalizarea impozitului la masinile de teren romanesti.
Pe langa taxarea dividendelor, considerata discriminatorie, autoritatile au mai primit sesizari de la Comisia Europeana (CE) si pentru impozitul anual perceput posesorilor de masini ARO, in conditiile in care proprietarii masinilor de teren de productie autohtona platesc o taxa mai redusa decat posesorii unor autoturisme similare din import.
In ceea ce priveste taxarea autovehiculelor, Ministerul Finantelor a primit acordul CE cu privire la normele de aplicare a taxei de poluare, cu unele observatii care au fost insusite de autoritati, potrivit surselor citate.
Diferenta dintre taxa auto platita in baza Codului Fiscal si taxa de poluare auto, care va intra in vigoare de la 1 iulie 2008, va fi restituita proprietarilor de autovehicule doar pe baza unor documente, precum copia actului de plata si actele masinii. Termenul de returnare a banilor este de 45 de zile de la momentul depunerii cererii.
Restituirea banilor se va face in baza Codului de Procedura Fiscala si numai dupa compensarea cu alte datorii ale proprietarilor masinilor catre stat.
Executivul a decis, in luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, aceasta urmand sa inlocuiasca, la 1 iulie 2008, taxa de prima inmatriculare aflata in vigoare.
Dupa noua grila, taxa creste pentru masinile noi vandute in Romania, in timp ce valorile scad la jumatate pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu motoare de pana in 2.000 de centimentri cubi, taxa ramanand totusi mai mare pentru automobilele vechi de import.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO