Eveniment

Hotelierii îi „momesc“ pe turiştii moldoveni cu tarife la jumătate

Hotelierii îi „momesc“ pe turiştii moldoveni cu tarife la jumătate

Autor: Liviu Iancu

În anul 2013 au venit în România 25.157 de turişti din Republica Moldova, iar în primele opt luni ale acestui an au ajuns 28.191 de turişti, potrivit datelor transmise de către INS Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

"Urmare a acţiunilor de promovare pe piaţa din Republica Moldova din acest an speram ca anul viitor să aducem în România peste 40.000 de turişti din această ţară, mai ales că am hotărât să îi încadrăm şi pe ei ca beneficiari ai programelor speciale precum Litoralul pentru toţi, Vacanţă la munte sau programele balneare", a declarat agenţiei MEDIAFAX Dragoş Răducan, vicepreşedintele FPTR.

El crede că doar prin programele speciale vor ajunge în următorul an în România mai mult de 5.000 de turişti din Republica Moldova, dintre care mai mult de 1.000 vor veni în noiembrie şi prima jumătate a lunii decembrie prin programul "O săptămână la munte".

Oficialii patronatelor din turismul din Republica Moldova spun însă că cele mai căutate programe de reduceri vor fi în staţiunile balneare.

"Până acum, turiştii din Republica Moldova nu puteau găsi pe piaţă aceste oferte speciale, dar din noiembrie vor începe să le caute în agenţii. Ne aşteptăm ca cei mai mulţi să meargă în staţiunile balneare", a afirmat Ion Iordache, vicepreşedintele Asociaţiei Patronale a Industriei Turismului din Republica Moldova.

Între 12 şi 17 octombrie s-a desfăşurat cel mai mare infotur realizat în România pentru turismul balnear, finanţat de Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) şi la care au participat reprezentanţii industriei turismului din Republica Moldova. Reprezentanţii agenţiilor din ţara vecină au parcurs un traseu de 1.800 de kilometri, vizitând 40 de hoteluri şi 6 baze de tratament din staţiunile balneare Slănic Moldova, Covasta, Băile Turnad, Govora, Băile Olăneşti, Călimăneşti-Căciulata, Geoagiu-Bai, Băile Felix, Sovata şi Vatra Dornei.

"Acest infotrip este o iniţiativă pe care am susţinut-o încă din faza de proiect. Pe lângă faptul că turismul balnear este un produs turistic cheie în strategia de promovare a brandului naţional, eu consider că Republica Moldova are un potenţial fantastic de creştere pe piaţa românească", a declarat agenţiei MEDIAFAX Mirela Matichescu, vicepreşedintele ANT.

ANT desfăşoară în acest an o campanie de promovare a turismului românesc pe piaţa din Republica Moldova.

Dragoş Răducan spune că turiştii moldoveni sunt atraşi de sectorul balnear românesc, neavând alternativă ieftină în apropiere.

"La mare mai merg în Grecia sau Bulgaria, la munte în Bulgaria sau Ucraina, dar n-au staţiuni balneare ieftine şi aproape de ei", a adăugat acesta.

Potrivit datelor INS, anul trecut au ajuns în staţiunile balneare româneşti 6.308 turişti din Republica Moldova, iar în primele opt luni din 2014 numărul acestora a crescut la peste 8.000.

 
AFACERI DE LA ZERO