Un premiu de 50.000 de euro a fost alocat concursului "The UPGRADE 100 Floors Elevator" dedicat startup-urilor din România şi nu numai şi organizat pe scena iCEE.fest: UPGRADE 100, cel mai mare festival din Europa Centrală şi de Est dedicat transformărilor provocate de internet şi tehnologie.
Odată cu noul format iCEE.fest, UPGRADE 100, importanţa acordată viitorului şi ecosistemului de startup-uri şi investitori creşte masiv în programul festivalului care aduce la Bucureşti, pe 13 şi 14 iunie, peste 140 de speakeri şi experţi globali specializaţi în studiul transformărilor generate de internet şi tehnologie.
Premiul concursului "The UPGRADE 100 Floors Elevator" este oferit de fondul de investiţii de capital de risc GapMinder Venture Partners.
În anii precedenţi, iCEE.fest a organizat competiţia "200 Seconds of Fame", în care startup-urile care aplicau intrau în sesiunea de pitching în faţa juriului.
Anul acesta, regulile jocului se schimbă, întrucât GapMinder Venture Partners duce competiţia la un nou nivel şi pune la bătaie un premiu de 50.000 de euro de tip notă convertibilă (o formă de împrumut, nerambursabil, convertibil în acţiuni la o evaluare viitoare a companiei) pentru startup-ul cel mai convingător de la noua competiţie, "The UPGRADE 100 Floors Elevator".
În plus, comunitatea antreprenorială din digital şi tehnologie poate obţine intrarea gratuită, pe bază de scrisoare de intenţie (detalii, mai jos).
Organizatorii au explicat cum se poate participa la concurs:
"Trimite un scurt pitch deck până pe 3 iunie (finalul zilei). Toate detaliile sunt la adresa https://www.iceefest.com/startups.
• Juriul va decide cei 15 finalişti, până în 9 iunie. Toţi aplicanţii vor fi anunţaţi prin email dacă ajung în finală sau nu, şi trebuie să confirme prezenţa la eveniment.
• Pregăteşte-te să urci pe scena iCEE.fest: UPGRADE 100, unde vei pitch-ui timp de 3 minute şi 30 de secunde în faţa membrilor juriului.
• Nu uita că pitch-ul e în limba engleză şi că trebuie să te încadrezi în timpul-standard. Pitch deck-ul trimis poate fi folosit şi pe scenă".
Pe lângă competiţia dedicată, festivalul are o agendă de interes pentru antreprenori, prin prezenţa unor investitori de calibru din România şi Europa, în căutare de companii cu potenţial de creştere la nivel global, dar şi a unor experţi în creşterea business-urilor aflate la început.
Pe 14 iunie, în a doua zi de festival, scena UPGRADE 2 dedicată startup-urilor (agenda completă https://www.iceefest.com/agenda-2019?stage=UPGRADE%20Stage%202&day=2) va fi deschisă cu o dezbatere despre oportunităţile de finanţare la orice nivel al dezvoltării ai fi, cu reprezentanţi ai unor importante fonduri de investiţii, printre care Ondrej Bartos (General Partner Credo Ventures), Krzysztof Palucki (Associate OTB Ventures), Dan Mihăescu (GapMinder) şi Panagiotis Karampinis (Endeavor Greece).
Apoi vor prezenta aşa-numiţii "growth hackeri": Ben Kaplan (PR Hacker) va vorbi despre cum să ajungi în atenţia presei, Ferdinand Goetzen (Recruitee) va vorbi despre cum să construieşti cea mai bună echipă, iar Theodore Moulos şi Adrian Vlasiu (GrowthRocks) vor prezenta 13 strategii de crestere neconvenţionale.
O scenă dedicată startup-urilor din România nu ar fi completă fără UiPath, primul unicorn născut în România - compania care a reuşit performanţa să ajungă de la sub 200 de milioane de dolari la peste 7 miliarde evaluare în doar doi ani.
Răzvan Antim, business development manager la UiPath, va spune povestea şi va oferi sfaturi valoroase despre cum s-a ajuns la această explozie, după mai bine de 10 ani de la lansarea companiei, în 2005.
Pe aceeaşi scenă, Orange îşi va prezenta câteva dintre echipele care au participat la acceleratorul Orange Fab. Alături de Monica Obogeanu, startup programs manager Orange, pe scenă vor urca Vlad Cazan (Kfactory), Bogdan Nourescu (CBNAgro.tech), Vlad Buşilă (Mozaik), Radu Motişan (uRADmonitor) şi Adina Roşca (Fundaţia Orange).
Sesiunea a doua va începe cu "agora investitorilor" unde, la aceeaşi "masă", vor sta potenţiale sute de milioane de euro reprezentate de fondurile de investiţii pe care aceştia le reprezintă.
Printre cei care vor discuta cele mai importante aspecte investiţionale pentru startup-urile din regiune sunt: Dimitris Kalavros-Gousiou - Velocity Partners VC, Ondrej Bartos - Credo Ventures, Panagiotis Karampinis - Endeavor Greece, Mihai Sfinţescu - Abilito Capital, Iulian Cîrciumariu - V7 Capital, Dragoş Stănescu - 0 Day Capital, Cosmin Ochişor - GapMinder Venture Partners, Mihaly Szalontay - Flashpoint Venture Capital, Mălin Ştefănescu - TechAngels România, Demo Day al Techcelerator (programul de accelerare care se adresează startup-urilor româneşti de tehnologie). Prezent în Bucureşti şi Cluj-Napoca, Techcelerator este primul accelerator din România care alocă fonduri pentru dezvoltarea companiilor aflate în faza de (pre) accelerare.
Investiţiile în companiile participante sunt oferite de partenerul strategic, GapMinder Venture Partners.
Sunt vizate companiile inovatoare, care apreciază că au potenţial ridicat de dezvoltare şi extindere la nivel internaţional, din industrii în creştere, precum: FinTech, PropTech, transformare digitală, securitate cibernetică, inteligenţă artificială, soluţii IT pentru sănătate, AgTech şi altele.
Evenimentul DemoDay al rundei 3 a programului va preceda competiţia "The UPGRADE 100 Floors Elevator", oferind membrilor ecosistemului de startup-uri din Romania o seară memorabilă.
Ziua se va încheia cu pitch-urile live ale celor (maximum) 15 startup-uri selectate în cadrul competiţiei festivalului.
Cei care vor să vină în public la scena de startup-uri de la iCEE.fest: UPGRADE 100, şi au deja o companie, pot să motiveze ce de ce merită să fie în public.
Un număr limitat de startup-uri vor putea, astfel, participa gratuit. Detalii şi inscrieri, https://www.iceefest.com/startups.
Accesul se face, evident, şi pe bază de bilet de intrare. Există şi un bilet dedicat, doar pentru cei interesaţi de zona startups, dar şi bilete de access general pe toate scenele festivalului. Pagina pentru rezervări este pe https://www.iceefest.com/book-now.
Festivalul are loc la Bucuresti în perioada 13-14 iunie, pentru al optulea an consecutiv, şi este realizat cu sprijinul Orange, Nissan, George / BCR, Coca-Cola, GLO, mPlatform, MedLife, Verizon Media, SalesForce, MedLife şi a altor susţinători.