Una din 3 companii nu reuşeşte să găsească suficienţi angajaţi, iar 41% dintre ele se confruntă cu un deficit de competenţe necesare pentru a satisface cerinţele actuale. Asta arată studiul Deloitte. La această ediţie au participat aproximativ 10.000 de respondenţi din 105 ţări, inclusiv România.
35% din angajatori nu găsesc suficienţi angajaţi, iar 41% din angajatori se confruntă cu un deficit de competenţe necesare ale angajaţilor.
„Sunt multe perspective. Vorbesc şi în calitate de antreprenor şi în calitate de lider al unui club de afaceri, unde lucrez cu multe companii de aproape nouă ani. M-aş uita prima oară la sistemul de educaţie din România şi că trebuie adaptat la cerinţele forţei de muncă. M-aş uita la crearea unei culturi organizaţionale care să le permită acestor tineri să aibă un plan de carieră, să fie motivaţi, să îşi dorească să rămână angajaţi. Mă uit şi la sistemul de salarizare pentru că cele din România nu sunt neapărat cele mai mari din Europa”, a explicat Bianca Tudor, antreprenoare şi fondatoare a Elite Business Women Club.
Rolul unui lider:
65% – Rolul de a conecta echipele, departamentele şi diferitele zone geografice, în scopul îmbunătăţirii performanţei
65% – Rolul de a inspira angajaţii
53% – Capacitatea de a comunica eficient schimbările în rândul angajaţilor
47% – Capacitatea de a crea forţe de muncă reziliente, adaptabile, ce poate deprinde competenţe noi şi prelua noi roluri
41% – Capacitatea de a fi rezistent la schimbări.