Eveniment

Modernizare cu bucluc: Patru incidente în mai puţin de două luni de la redeschiderea Pasajului Unirii

Modernizare cu bucluc: Patru incidente în mai puţin de...

Autor: Bogdan Alecu

22.10.2022, 11:22 654

Pasajul Unirii s-a vrut a fi construit în timp record la finalul anilor ‘80 Nu dispune de stingătoare de incendiu sau de sisteme SOS Modernizarea nu a vizat creşterea siguranţei decât prin sisteme de ventilaţie şi iluminare Ce s-ar fi întâmplat dacă lua foc o maşină electrică?

Cinci autovehicule - trei autocare şi două camioane - au rămas blocate sau au lovit poarta gabaritică de la intrarea în pasaj, iar ieri o maşină a ars în tunel în mai puţin de două luni de la redeschiderea Pasajului Unirii, prin care zilnic trec 60.000 de maşini.

Incidentul de ieri, în care o maşină a luat foc, ridică întrebări cu privire la modul în care modernizarea a vizat şi componenta de incendiu - în condiţiile în care focul este cel mai periculos incident ce poate avea loc în subteran. De-a lungul pasajului nu există instalate telefoane SOS sau stingătoare de incendiu, iar cele din trusele obligatorii sunt (dacă există şi sunt în termen de valabilitate) prea mici pentru a face faţă unui incendiu la un automobil - care are foarte multe materiale inflamabile din plastic. Pe de altă parte investiţiile au vizat creşterea acoperirii GSM în pasaj.

Dacă avea loc un incendiu la o maşină electrică cu o baterie de mare capacitate,  care prezintă un grad de pericol foarte mare în comparaţie cu maşinile convenţionale, pompierii n-ar fi putut folosi apa decât în anumite condiţii. O maşină electrică arde la 2.700 de grade Celsius, iar bateria degajă particule foarte toxice.


Pasajul Unirii în cifre

► 12 mil. euro - investiţie în punere în siguranţă

900 m lungime

3,69 m înălţime - are pasajul după modernizare, iar poarta gabaritică are 3,52 m

77 de zile a durat modernizarea

► Bog'Art a fost antreprenorul lucrării. Printre proiectele sale se numără complexul U Center de la Tineretului, lucrări la Aeroportul Băneasa şi la Aeroportul Ghimbav

 

În cazul unui incendiu la o maşină electrică în SUA, pompierii au ajuns să folosească şi 127.000 de litri să stingă o baterie - cât foloseau în mod normal o lună întreagă pentru a stinge incendii convenţionale. Raed Arafat, şeful Departamentului Situaţiilor de Urgenţă, a precizat că autospeciala de pompieri nu a intrat în pasaj deoarece autospecialele nu intră în spaţii cu fum şi vizibilitate zero. Evacuarea fumului a durat circa jumătate de oră cu ajutorul sistemelor de desfumare.

Reprezentanţii ISU Bucureşti-Ilfov au anunţat ieri dimineaţă că pompierii intervin pentru stingerea unui incendiu produs în Pasajul Unirii. În interior, ardea un autoturism, cu degajări mari de fum. În maşina cuprinsă de flăcări se aflau doi adulţi şi un copil. Nu au existat victime. La faţa locului s-au deplasat cinci autospeciale ale pompierilor şi un echipaj SMURD. Ulterior, numărul echipajelor a fost suplimentat până la opt autospeciale ale pompierilor şi cinci echipaje SMURD.

Pasajul Unirii a fost construit într-un timp record în anii 1986-1987, iar prioritatea la acea vreme era viteza, nu siguranţa, motiv pentru care nu există tuneluri prin care să fie evacuaţi pietonii, iar sisteme de desfumare abia anul acesta au fost instalate. Şi acum pasajul nu a fost consolidat, ci doar pus în siguranţă, fisurile fiind acoperite, însă o consolidare ulterioară vizează şi caseta râului Dâmboviţa.

Ce incidente au avut loc

6 septembrie 

Două autocare au rămas blocate la intrarea în pasaj pentru că nu au respectat limita de înălţime

9 septembrie 

un camion de 40 de tone forţează intrarea în pasaj şi rupe limitatorul de înălţime

21 septembrie

o camionetă rămâne blocată în pasaj după ce trece de limitatorul de înălţime

26 septembrie

un alt autocar rămâne blocat de delimitatorul de înălţime

18 octombrie

o maşină ia foc în pasaj

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO