Eveniment

onStrategy (#46) Evenimentul Apple nu a fost atât de "înfricoşător"; despre strategia Amazon; iar X (Twitter) împlineşte un an

onStrategy (#46) Evenimentul Apple nu a fost atât de...

Autor: Sorin Anagnoste

02.11.2023, 14:08 63

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Things happen

Strategy

Avantajul de a fi un outsider este că, dacă nu reuşeşti, probabil că toată lumea va ignora evenimentul, dar dacă reuşeşti, poţi fi regele junglei.

Evenimentul "înfricoşător de rapid" al Apple

Acesta a fost, probabil, cel mai scurt eveniment organizat de companie. Iată care sunt, în opinia mea, cele mai importante lucruri:

1/ Noua gamă Mac a comparat în cea mai mare parte a timpului noul său cip M3 cu cipul M1 lansat acum doi ani. Probabil, ei vizează în principal utilizatorii M1 pentru a trece la M3.

2/ Noile Mac-uri arată superb şi reprezintă cumva ceea ce se numeşte "lux liniştit". Software-ul este cel care a rămas relativ în urmă cu standardul industriei.

3/ Toate benchmark-urile din acest video preînregistrat au fost poziţionate faţă de alte laptopuri, nu faţă de desktop-uri. Apple nu conduce în zona desktop-urilor.

În concluzie, Mac-urile sunt OK, dar nu vor reprezenta niciodată obiectivul principal al Apple, pentru că nu este produsul principal dorit de clienţi. Noul iPhone este şi va rămâne produsul principal până la... "one more thing".LINK

Amazon

"Veniturile din trimestrul al treilea au crescut cu 13%, la 143,1 miliarde de dolari", potrivit Bloomberg, după cum detaliază App Economy Insights:

 

Sursa: App Economy Insights

Ideile principale:

1/ Compania are în prezent 8 centre diferite de depozitare, faţă de unul în 2022. De ce au aşteptat atât de mult să facă acest lucru? Ţări precum Franţa, Polonia sau România au cel puţin 3 centre de depozitare având în vedere zona deservită, în timp ce SUA este un continent.

De ce contează acest lucru? O livrare mai rapidă înseamnă servicii mai ieftine, ceea ce înseamnă angajarea mai multor oameni pentru a acoperi zona şi mai repede, ceea ce va atrage mai multe vânzări.

Clienţii iau în considerare următoarele criterii când doresc să realizeze o achiziţie în mediul online (în această ordine): preţul, încrederea şi livrarea.

2/ Costul publicităţii este cuprins între 20% - 40%, în funcţie de cine întrebaţi. Dacă aplicaţi cei 20% din venituri din reclame, veţi vedea că au făcut mai mulţi bani (adică profit) din reclame decât din serviciile de cloud (AWS).

3/ Strategia "Infrastructure-as-a-service" poate continua

Aşadar, care sunt principalele priorităţi ale Amazon?

Facebook şi Instagram vor oferi abonamente fără reclame în Europa

Ei bine, dacă reglementezi industria până când le faci inutilă targetarea cu reclame, la ce să te aştepţi? Meta are două opţiuni: (1) să introducă abonamente sau (2) ieşirea de pe piaţa UE. Ei vor încerca aceste opţiuni în această ordine. LINK

X, ex-Twitter

Foaia de parcurs a lui Elon pentru companie este destul de simplă:

1/ Tranziţia X la un abonament: Premium+ pentru 16 dolari fără publicitate, Premium pentru 8 dolari şi Basic pentru 3 dolari (pe lună). LINK

2/ Să devină o platformă audio şi video. LINK

3/ Să deveno o bancă (fintech). Angajaţii au la dispoziţie un an pentru a livra acest lucru. LINK

Bonus! Angajaţii au primit recent opţiuni pe acţiuni la o evaluare de 19 miliarde de dolari pentru X, faţă de 44 de miliarde de dolari la momentul achiziţiei. Evaluarea este probabil mult mai mică. WSJ a consacrat un articol lung performanţei Twitter după un an sub conducerea lui Elon. LINK

Artificial Intelligence

 

Google este de acord să investească până la 2 miliarde de dolari în Anthropic. Luna trecută, Amazon a investit aproape 4 miliarde de dolari în aceeaşi companie. Motivul? Vor acces şi un concurent pentru Open AI. LINK

Casa Albă anunţă o serie de reglementări privind inteligenţa artificială. Mashable a realizat un top 10 al celor mai importante "de ştiut", iar Steven Sinofsky a susţinut că acest regulament reprezintă adevăratul risc al AI. Sunt total de acord cu răspunsul lui Sinofsky. Reglementare, Steven Sinofsky

 

Things Happen

Evan Osnos a publicat un articol lung despre prăbuşirea lentă a Chinei. Sunt foarte sceptic cu privire la tot ceea ce face China. În cel mai bun caz, economia lor va urma tendinţa Japoniei. În cel mai bun caz. LINK

De ce America nu construieşte? Ecologiştii americani au dezvoltat instrumente pentru a ajuta cetăţenii să întârzie sau să blocheze dezvoltarea. "Aceste instrumente sunt acum folosite împotriva proiectelor de energie verde, împiedicând o tranziţie ecologică."LINK

Data

 iPhone 15 Pro are cel mai slabe recenzii Apple din toate timpurile, conform Perfectrec. LINK

---

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO