Eveniment

Premierul catre seful autostrazilor: Fratele meu, vreau sa vad ce ati facut pana acum

20.08.2008, 19:07 17

Printre santierele vizitate a fost si cel al pasajului subteran de la Baneasa, unde premierul a cerut constructorului urgentarea lucarilor. "Innebunim toata circulatia. (...) Am senzatia ca lucrurile se desfasoara incet, incetisor, pe loc si deloc", a spus primul-ministru, citat de Mediafax.
Ritmul lent al lucrarilor nu a fost insa singurul lucru care l-a deranjat de seful guvernului, acesta fiind mai iritat de atitudinea pasiva a sefului Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorin Dabucean.
"Uite-l si pe Dabucean. Sta la distanta. E bine ca sta la distanta", a spus premierul ironic, privind spre directorul CNADNR, care se afla la cativa metri de locul in care el discuta cu reprezentantul firmei constructoare portugheze, Lena, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, si ministrul transporturilor Ludovic Orban.
"Ai vreo treaba cu proiectul asta cumva? E, nu pot sa cred! Ia vino-ncoace! Deci, fratele meu, vreau sa vad un grafic de lucrari, o prezentare, ce ati facut pana acum. Tu de ce ai venit aici? Pentru ce? Ca sa stai sa te uiti de la distanta?", i-a spus premierul lui Dabucean.
Acesta a incercat sa-i raspunda premierului, dar Tariceanu a continuat: "Hai sa ne miscam putin", a mai spus premierul.
Tariceanu i-a cerut lui Orban sa desemneze o echipa care sa se ocupe de executia pasajului, pentru ca lucrarile sa fie efectuate rapid si sa nu treneze din cauza devierilor de retele, a exproprierilor si defrisarilor.
Orban a afirmat ca, pana la sfarsitul saptamanii, va fi finalizat graficul cu toate etapele procedurale care trebuie facute pentru a grabi finalizarea lucrarii.
Vizita de lucru a premierului nu a lasat adversarii politici fara replica. Democrat-liberalul Radu Berceanu, fost ministru al transporturilor, a precizat ca obiectivele de infrastructura pe care premierul le-a vizitat "sunt niste esecuri formidabile ale lui Tariceanu personal".
Berceanu a sustinut ca lucrarile la pasajul Baneasa au costat peste 50 mil. euro, dar "nu folosesc la nimic, pentru ca tot se sta la coada". El a aratat ca lucrarile la acest obiectiv trebuiau sa inceapa in martie 2007 si sa fie finalizate in decembrie 2007.
"Nu s-a inceput nici in martie 2008, ci in iulie-august 2008. Nu s-a facut nimic pentru ca nu s-au alocat fondurile. Vina nu o poarta niciun ministru al transporturilor, nici cel fost, nici cel actual. Tariceanu se duce sa vada cum o lucrare care trebuia sa fie gata in decembrie 2007 este inceputa in iulie 2008", a sustinut Berceanu, citat de Mediafax.
El a aratat ca cel de-al doilea obiectiv vizitat, centura ocolitoare a Bucurestiului, are o "problema principala legata de exproprieri". Democrat-liberalul a completat ca acela care trebuia sa acorde sumele necesare exproprierilor este chiar premierul. De asemenea, Berceanu a spus ca primul-ministru nu a dat banii necesari nici pentru cel de-al treilea obiectiv vizitat de el, autostrada Bucuresti-Ploiesti.
Lucrarile de extindere la patru benzi a centurii de nord a Capitalei (care va face legatura intre DN1 Bucuresti-Ploiesti, Autostrada Bucuresti-Pitesti si Autostrada Soarelui) vor costa 253 mil. lei si vor fi executate pe trei tronsoane pana in 2009. CNADNR urmeaza sa aloce anul acesta 605 mil. lei pentru largirea la patru benzi a zonei de sud a centurii Bucurestiului, care este amplasata intre Autostrada Soarelui si autostrada Bucuresti - Pitesti. Lucrarile sunt prevazute sa dureze 32 de luni. Lucrarile pentru largirea soselei de centura din zona vest a municipiului Ploiesti au inceput in noiembrie 2007, iar costurile investitiei sunt de 30 mil. euro. Durata estimata a lucrarilor la momentul inceperii acestora este de 23 de luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO