Eveniment

Cum reacţionează profesioniştii din medicină după tragediile din spitale? „Fără empatie nu poţi face o astfel de profesie. Nu trebuie norme şi protocoale pentru a oferi îngrijire unui pacient în spitale.“

Cum reacţionează profesioniştii din medicină după...

Autor: Georgiana Mihalache

25.08.2023, 08:30 1726

Nu trebuie norme şi protocoale pentru a oferi îngrijire unui pacient în spitale. Nu este normal într-o ţară civilizată ca pacienţii să nu fie trataţi. Aceasta este opinia a trei medici care au răspuns unui apel ZF privind o reacţie a breslei medicale în ceea ce priveşte cazurile unor pacienţi ignoraţi în spitalele în care au ajuns.

Medicii Dorel Săndesc, managerul Spitalului Judeţean Timişoara, Beatrice Mahler, managerul Institutului Marius Nasta din Bucureşti, şi Adrian Marinescu, managerul Institutului Matei Balş din Bucureşti, spun la unison că îngrijirea unui pacient este responsabilitatea principală a medicilor, iar cazul pacientei care a murit în Spitalul Judeţean Botoşani după ce şapte ore nu a fost văzută de un medic este „revoltător“.

Sistemul de sănătate este susţinut din plata lunară a contribuţiilor la sănătate acelor 5 milioane de angajaţi. Lunar, 10% din salariul brut al angajaţilor ajung la stat. La un salariu minim, acest lucru înseamnă 3.300 de lei pe an pentru sănătate, bani pentru care oamenii se aş­teaptă să primească îngrijire me­­dicală atunci când au nevoie.

În lipsa unei reacţii publice şi asumate din partea medicilor cu privire la mai multe evenimente petrecute în spitale – moartea unei paciente în Spitalul Judeţean Botoşani, o femeie care a născut pe trotuar în faţa Spitalului Urziceni –, Ziarul Financiar a sunat mai mulţi medici pentru a afla cum se raportează aceştia la cazurile care arată dezastrul din spitale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO