Eveniment

Rene Schob, Tax Partner KPMG, Head of Tax and Legal: Întâlnirile cu inspectorii ANAF ar trebui să se mute din mediul fizic în cel virtual, ar putea rezolva problemele cu aglomeraţia. În prezent, ANAF-ul permite doar programarea online a unei întâlniri cu un inspector din cadrul instituţiei

Rene Schob, Tax Partner KPMG, Head of Tax and Legal: Întâlnirile cu inspectorii ANAF ar trebui să se mute din mediul fizic în cel virtual, ar putea rezolva problemele cu aglomeraţia. În prezent, ANAF-ul permite doar programarea online a unei întâlniri cu un inspector din cadrul instituţiei

Rene Schob: Acum nu mai vorbim de mâna de lucru ieftină care poate implementa manual procese la un cost mai redus decât cel al digitalizării, ci despre expunerea angajaţilor la un risc de sănătate şi care ar putea afecta negativ compania, dacă oamenii se îmbolnăvesc şi nu pot fi înlocuiţi, ar putea fi o intrerupere de business

Autor: Miruna Diaconu

31.08.2020, 11:00 113

Rene Schob, Tax Partner KPMG, Head of Tax and Legal, spune că acele cozi formate la administraţiile de taxe şi impozite ar putea fi evitate dacă întâlnirile cu inspectorii din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală s-ar întâlni atât cu persoanele fizice cât şi cu persoanele juridice şi în mediul online.

„ANAF permite acum doar programarea online a unei întâlniri cu un inspector, cred că acesta este un pas important şi foarte bun şi ar putea rezolva multe probleme în legătură cu aglomeraţia şi cozile pentru plata taxelor. Dacă şi sistemul de la paşapoarte ar funcţiona aşa ar fi foarte bine, dar cu toate acestea de ce nu au fost luate în considerare extinderea către următoare etapa, adică trecerea întâlnirilor din mediul fizic în cel virtual“, spune Rene Schob, Tax Partner KPMG, Head of Tax and Legal, în cadrul ediţiei speciale a emisiunii ZF Live.

Odată cu izbucnirea crizei generate de pandemie, companiile au fost nevoite să îşi trimită angajaţii pentru a lucra de acasă, iar multe dintre firme nu au fost pregătite din punct de vedere logistic pentru această schimbare. Totuşi, multe companii au nevoie de investiţii în cee ace priveşte digita­lizarea şi transformarea proceselor astfel încât să devină competitive pe termen lung.

„Problema este că dacă cineva se gândeşte la digitalizare în primul rând se gândeşte că este un proiect, implică foarte multe costuri, dar probabil că unele companii nu au bani pentru această transformare. Trebuie să facă investiţii şi din această cauză amână această transformare. Vine cu un cost digitalizarea, dar aceste firme trebuie să supravieţuiască şi să rămână compe­titive pe termen lung. Nimic nu vine fără o investiţie“, spune Rene Schob.

Întâlnirile online dintre contribuabili şi inspectorii ANAF ar putea fi posibilă cu mici schimbări la nivelul reţelelor din cadrul instituţiei. În prezent, mai există, totuşi, inspectori ANAF care fac anumite întâlniri în mediul virtual cu contribuabilii, dar aceştia nu se pot conecta la reţele de internet ale ANAF-ului şi recurg la a-şi furniza internet de pe telefonul personal prin hot-spot.

„Inspectorii fiscali nu se pot conecta la niciuna din platformele virtuale folosite la nivel global în mod curent din cauza limitării reţelelor IT de la ANAF, chiar dacă îşi doresc această schimbare. Inspectorii fiscali care vor să rezolve probleme şi sunt la curent cu tehnologia îşi folosesc telefoanele mobile personale ca hot-spot-uri de internet pentru a avea conexiune. Este o problemă uşor de rezolvat şi nu implică prea multe costuri“, precizează Rene Schob.

Totodată, întâlnirile dintre contribuabili şi inspectorii fiscali ar putea rezolva o problemă cu care ANAF-ul se confruntă de mai mulţi ani şi anume alocarea angajaţilor acolo unde este nevoie.

Astfel, ANAF-ul a întâmpinat probleme cu privire la numărul insuficient de oameni în locul unde era nevoie de ei, iar în mediul virtual o astfel de alocare nu ar mai fi problematică.

„Digitalizarea acestor procese sau în general a proceselor oferă flexibilitate şi certitudinea că erorile umane sunt reduse, mai ales în circumstanţele curente companiile care ar fi digitalizat aceste procese ar fi putut lucra de acasă începând cu luna martie. Noi la KPMG am mutat 900 de angajaţi de la o zi la alta de la birou acasă, fără să avem întrerupere de business“, adaugă Rene Schob.

 Contextul actual marcat de pandemie a accelerat tranformarea digitală a companiilor, astfel devenind nu doar o eficientizare a proceselor unei companii, ci şi o modalitate prin care angajaţii pot fi în siguranţă fără a avea contact cu alte persoane.

„Acum nu mai vorbim de mâna de lucru ieftină care poate implementa manual procese la un cost mai redus decât cel al digitalizării, ci despre expunerea angajaţilor la un risc de sănătate şi care ar putea afecta negativ compania, dacă oamenii se îmbolnăvesc şi nu pot fi înlocuiţi, ar putea fi o intrerupere de business“, spune Rene Schob.

AFACERI DE LA ZERO