Eveniment

Taxa de reclama si publicitate, eliminata

20.01.2003, 00:00 24

Executivul a decis, in ultima sedinta, sa elimine taxa de reclama si publicitate, impusa contribuabililor care beneficiaza de servicii de acest gen, au declarat, surse guvernamentale.
Potrivit Ordonantei 36/2002 privind impozitele si taxele locale, contribuabilii care beneficiau, sub diferite forme, de serviciul de reclama si publicitate erau obligati sa incheie contracte in acest sens si datorau bugetelor locale o taxa de reclama si publicitate cuprinsa intre 1% si 3% din valoarea contractului, exclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta.
Aceasta taxa se platea lunar, la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in a carei raza se realiza serviciul publicitar, pana la data de 10 a lunii urmatoare, pe toata perioada desfasurarii contractului.
In ceea ce priveste taxa pentru folosirea mijloacelor de publicitate prin afisaj, panouri sau alte asemenea mijloace publicitare, aceasta era cuprinsa intre 65.000 lei/an/m2 si 130.000 lei/an/m2 sau fractiune de m2. Acesta se platea anticipat de catre beneficiarul publicitatii, proportional cu numarul de luni de utilizare, la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza este expus afisul publicitar. In situatiile in care mijloacele de reclama si publicitate aveau o durata mai mare de un an, taxa se platea pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an. In aceasta situatie, contribuabilii aveau obligatia sa o achite trimestrial la bugetul local al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in patru rate egale, astfel: pana la 15 martie, pana la 15 iunie, pana la 15 septembrie si pana la 15 noiembrie. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO