Eveniment

Un articol din cel mai cunoscut ziar economic din lume, Wall Street Journal: Un inginer român a ridicat problema defectelor de fabricaţie de la Tesla şi a fost dat afară de Elon Musk

Inginerul român Cristina Bălan a mai lucrat la gigantul american Boeing, iar în prezent şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors. Din august 2010 şi până în aprilie 2014 a lucrat pentru Tesla, unde a proiectat elemente de interior şi module pentru baterii.

Inginerul român Cristina Bălan a mai lucrat la gigantul american Boeing, iar în prezent şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors. Din august 2010 şi până în aprilie 2014 a lucrat pentru Tesla, unde a proiectat elemente de interior şi module pentru baterii.

Autor: Bogdan Alecu

17.08.2016, 00:06 3902
Cristina Bălan, 35 de ani, a devenit unul dintre cei mai cunoscuţi ingineri români la nivel mondial după ce Wall Street Journal a publicat marţi un articol legat de problemele cu care se confruntă cunoscutul producător de maşini electrice Tesla.

Numele Cristinei Bălan apare în legătură cu un scandal intern cu privire la calitatea maşinilor asamblate de brandul american, în urma căruia tânăra a fost forţată să părăsească compania. 

Ea a dezvăluit faptul că problemele legate de calitate au crescut pe măsură ce producţia Tesla Model S a urcat. La începutul anului 2014 ea a văzut aliniate maşinile cu probleme la nivelul plafonului interior, unde au apărut rosturi tot mai mari. După ce Cristina Bălan a ridicat problema, a fost forţată să demisioneze, potrivit declaraţiilor sale consemnate de Wall Street Journal. După ce a părăsit compania  i-a spus lui Elon Musk într-un e-mail faptul că inginerii pun componente defecte în maşină, cu toate că ştiu despre probleme. Compania a refuzat orice comentariu pe această temă.

Cristina Bălan, în vârstă de 35 de ani, a absolvit în 2002 cursurile Universităţii Transilvania din Braşov.

În calitate de inginer, ea a lucrat la unele dintre cele mai spectaculoase automobile proiectate vreodată precum consola centrală a modelului Audi R8, interiorul portierelor de la Porsche Cayenne, modulul bateriilor de pe Mercedes-Benz B-Class, dar şi cel de pe Toyota Rav4 EV. Înainte să se angajeze la Tesla a lucrat la Boeing, iar în prezent şi-a fondat propria companie de proiectare Tesseract Motors.

Tesla produce în prezent cele mai cunoscute maşini electrice de pe piaţă, ce au autonomii de peste 500 de kilometri, în timp ce restul constructorilor oferă cel mult 200 km autonomie, iar singurele automobile care ar putea surclasa Tesla, sunt abia în stadiul de concept la mărcile europene.

În România s-au vândut anul trecut 14 maşini Tesla Model S, iar în fiecare lună este livrată cel puţin un astfel de automobil pe piaţa locală, cu toate că nu există o reprezentanţă oficială. În total, în România sunt deja 22 de astfel de automobile, care de obicei au preţuri între 80.000 şi 100.000 de euro. În plus, compania va construi trei Super­char­gere – trei sisteme de încăr­care a  ma­şi­nilor electrice de mare putere în Cra­iova, Bucureşti şi Galaţi.

Spre deosebire de BMW, care spre exemplu a dorit să revoluţioneze conceptul de maşină electrică cu i3 şi i8, care dispun inclusiv de un şasiu realizat din fibră de carbon, Tesla a adoptat un concept simplu – baterie cât mai mare, pentru a oferi o autonomie de 500 km, prag considerat psihologic pentru ca un automobil electric, a cărui baterie poate necesita şi peste opt ore de încărcare, poate înlocui cu succes unul pe benzină sau diesel. Spre deosebire de un automobil clasic, unul electric nu poluează, nu necesită intervenţii costisitoare şi prezintă mult mai puţine riscuri de a se defecta în timp.