♦ „Vedem o schimbare la nivelul marilor angajatori legat de modalitatea în care îşi planifică componenta de recrutare. În anii trecuţi vedeam interes pentru planificare anuală, discuţiile erau pe 8-12 luni, acum discuţiile sunt pe trei-şase luni, s-a restrâns timpul, ceea ce este un semn că învăţăm să gestionăm riscurile financiare.“
Piaţa de recrutare din România continuă să crească şi anul acesta, însă se simte o anumită prudenţă din partea angajatorilor în a face planuri pe termen lung, afirmă Andrei Frunză, CEO al platformei de recrutare BestJobs.
„Piaţa de recrutare accelerează, dar există prudenţă în a gestiona riscurile pe care acum doar le intuim. Înaintăm prudent. Dar piaţa muncii rămâne a angajaţilor, deşi activitatea lor creşte, aplică mai mult, caută mai mult, sunt contactaţi mai des şi răspund mai bine. Cu toate astea credem că diferenţa dintre aşteptările - nevoile companiilor şi dorinţele - răspunsul angajaţilor este mare“, a spus Andrei Frunză în cadrul conferinţei ZF HR Trends 2023 „Noul angajat, noul angajator. Cum ne adaptăm la transformarea pieţei muncii“. Astfel, dacă în anii trecuţi marii angajatori îşi făceau planurile de recrutare pe perioade mai lungi, acum aceste planuri se fac pe trei-şase luni.