Eveniment

ZF Malluri & Centre comerciale 2022. Mallurile reuşesc să atragă mai repede corporatiştii înapoi spre birouri, fashionul a devenit noua vedetă a retailului

ZF Malluri & Centre comerciale 2022. Mallurile reuşesc...
14.10.2022, 00:07 537

Traficul din malluri a revenit în 2022 pe măsură ce restricţiile de după pandemie au fost eliminate, iar dezvoltatorii vor din nou să investească în noi proiecte, Clujul fiind oraşul unde cei de la Iulius vor să dezvolte noul flagship al grupului condus de Iulian Dascălu. „Proiectul din Cluj este prioritar. Încă este în fază de proiectare-planificare. Vom continua să ne canalizăm energia către acest proiect. Zona va fi foarte importantă. Vom avea funcţiuni pe zona de rezidenţial şi pe zona culturală. Primul proiect în care înglobăm muzee, spaţii de cultură. În Bucureşti se poate dezvolta mai mult retail pentru că majoritatea dezvoltărilor din România s-au întâmplat în perioada 2006-2010. Este nevoie de un suflu nou, iar puterea de cumpărare a crescut“, a spus Sebastian Mahu, head of asset management IULIUS, în cadrul evenimentului ZF Malluri & Centre comerciale 2022 realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Iulius, Vantage Towers, NIRO Investment Group, C&W Echinox şi Cometex. Bogdan Alecu

Proiectul de reconversie urbană va include cea mai mare suprafaţă de retail din România, de peste 115.000 mp închiriabili, care va fi o destinaţie regională.

Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox estimează că în 2024-2025 va fir depăşit pragul de 5 mil. mp de retail în urma viitoarelor deschideri la nivel naţional.

"O să vedem acoperite atât oraşele mari cât şi cele mici. Dezvoltatorii se uită acolo unde nu este ofertă. Dacă toate proiectele care au fost anunţate se vor livra atunci o să avem în toate reşedinţele de judeţ un centru comercial important. În 2024-2025 ar trebui să trecem de pragul de 5 mil. mp de spaţii comerciale. 2024 este un an în care s-au anunţat foarte multe proiecte. Pentru a atrage clienţi în mall nu mai este suficientă doar componenta de shopping, trebuie să fie o experienţă în sine. Cinematografele se află pe un trend crescător. 2017 a fost cel mai bun an pentru cinematografe", a spus Dana Radoveneanu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO