Eveniment

ZF Mobilio: Utilizatorii de smartphone-uri din România au plătit pentru 12% din aplicaţiile deţinute pe telefon GALERIE FOTO

ZF Mobilio: Utilizatorii de smartphone-uri din România au plătit pentru 12% din aplicaţiile deţinute pe telefon

ZF Mobilio

Autor: Claudiu Ilioiu, Adrian Dumitrache - Mediafax

26.04.2012, 00:04 715

"Utilizatorii de smart­phone-uri din Ro­mâ­nia au plătit în medie pentru 12% din apli­caţiile pe care le deţin pe telefon. 58% au plătit deja pentru o apli­caţie, iar 17% nu ar plăti niciodată pentru o aplicaţie", a spus Dan. Ea a adăugat că managerii, liber profesioniştii şi persoanele cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani sunt cei mai dispuşi să plă­tească pentru o aplicaţie pe care o folosesc frecvent.

Reprezentantul GfK Ro­mânia a afirmat că utilizatorii ro­mâni de telefoane inteli­-gente deţin în terminale, în medie, un număr de 22 de apli­caţii descărcate, 11 in­sta­la­te şi folosesc zilnic patru aplicaţii.

"40% dintre respondenţi consideră că în prezent descar­că mai multe aplicaţii decât în ur­mă cu şase luni. Imboldul de a descărca aplicaţii vine de cele mai multe ori din următoarele surse: prieteni, colegi, familie - 57%, articole despre aplicaţii pe internet - 54%, folo­si­rea de versiuni ale aplicaţiilor de smart­phone similare celor folosite pe calculator - 48%, magazine de aplicaţii autohtone (app store) - 26%", a spus Dan.

Cele mai utilizate 5 aplicaţii de e-mail, chat, instant messenger - 76%, mu­zică, radio - 60%, reţele sociale, bloguri - 57%, jocuri, petrecerea timpului liber - 54% şi ştiri, meteo - 49%.

Studiul GfK arată că vârsta me­die a utilizatorului român de smart­phone este de 34 de ani, iar 46% din utilizatori au studii superioare.

"70% dintre utilizatorii de smartphone consideră că tehno­logia modernă este interesantă şi trebuie folosită cât de mult se poa­te. 52% spun că aspectul şi stilul unui produs electro­nic sunt im­portante în decizia de cum­pă­rare. De asemenea, 52% cumpără produse electronice care să îi ajute să facă ce au nevoie şi nu pentru distracţie", a afirmat Dan.

Studiul a mai evidenţiat că primele trei sisteme de operare folosite în Româ­nia sunt Android - 36%, urmat de iOS (Apple) şi Symbian, fiecare cu câte 18%.

Aplicaţiile sunt foarte importante pentru companii şi pentru paginile web care furnizează informaţii, deoarece pe piaţa locală sunt active multe telefoane inteligente (smartphone-uri), a spus Maia Novolan, directorul general al agenţiei de mobile marketing Syscom Digital.

"Utilizatorii sunt din ce în ce mai educaţi. Din fericire avem şi operatorii de telefonie care, din dorinţa lor de a capta mai mulţi clienţi, oferă pachete pro­mo­ţio­nale cu smartphone-uri. Avem tehno­lo­gia necesară în România care să per­mită un schimb de date foar­te mare, în schimb costurile sunt destul de mari."

Strategia gru­pului ame­rican de televiziune CME -Cen­tral Eu­ro­pean Me­dia Enter­pri­ses, care deţine în Ro­mânia compania Pro TV, este de a utili­za şi aplicaţiile mobile pen­tru a ţine consuma­to­rul aproa­pe de produ­se­le companiei, a spus Robert Berza, di­rec­torul diviziei internet a CME în cadrul ZF Mobilio-Apps & Business Forum.

"În puţine cuvinte, strategia noastră este următoarea: un sigur consuma­tor tre­buie să stea aproape de progra­mele şi produsele noastre în toate feres­trele posibile, pe toate terminalele posibile." CME activează pe şase pieţe, cu 30 de canale TV free to air în Cehia, Slo­vacia, Croaţia, Slovenia, Bulgaria şi România, care ajung la circa 50 milioane de oameni din CEE.

"Suntem lideri în televiziune pe aceste pieţe. Media Pro Enter­tain­ment produce peste 2.300 ore de con­tinut pe an pentru TV şi New Media. În zona de internet am început mai puternic în 2006 în majoritatea ţărilor, în prezent avem peste 60 de por­taluri în CEE, suntem lideri de audienţă în România, în Slovenia suntem pe locul 2, trei în Cehia, pe 5-6 în Croaţia, Bulgaria şi Slovacia, unde în­cer­căm să urcăm pe podium", a mai spus Berza.

În prezent, a spus Berza, peste 400.000 de aplicaţii sunt descărcate în toate cele şase state, iar cifrele din România "sunt de departe cele mai bune". "Avem undeva la 12 milioane de vizitatori unici ca grup în toate cele şase ţări şi milioane de fani pe Facebook. Aplicaţia Stirile ProTV este una care distribuie conţinut cu focus pe video şi este clar liderul segmentului în România. Practic este un model de business free-to-advertising, ne uităm şi la posibilitatea unui subscription pentru acestă aplicaţie".

Cum este situaţia în Italia? "Brandurile au fost nevoite să îşi dezvolte o aplicaţie pentru a-şi păstra o imagine foarte bine cunoscută, nu doar de dragul aplicaţiei. Aplicaţiile te ajută să îţi menţii impactul asupra pieţei", a declarat Stefano di Persio, proprietarul companiei Medita, la ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care a avut drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente. "Atunci când se crează o aplicaţie sau un joc, logica este aceeaşi. Trebuie să faci ceva care să permită utilizatorului să se simtă confortabil. Jocul se construieşte tot timpul cu clientul în minte. Este important design-ul".

Potrivit lui Stefano di Persio pe piaţa italiană sunt 26 de milioane de utilizatori de internet, dintre care aproximativ 12 milioane de oameni sunt activi cel puţin o dată pe zi in mediul virtual. " Dintre cei care merg pe ineternet sunt destul de numeroşi, iar timpul petrecut pe internet este în medie de 1 ora şi 21 de minute, iar cei care navighează de pe mobil petrec circa 45 de minute. Ce trăim acum este o creştere a accesării internetului de pe mobil".

Televoice Grup a vândut aproximativ 11.000 de tablete în 2011 şi anticipează pentru acest an să comercializeze peste 20.000 de unităţi, a declarat preşedintele societăţii, Liviu Nistoran, în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.

"Vânzările de tablete au crescut în fiecare, aproape exponenţial. Anticipez că, în total, pe piaţa locală vor fi vândute 140 -150.000 de unităţi în acest an. Televoice se plasează pe piaţă cu o cotă undeva în zona a 20%", a spus Nistoran.

El a adăugat că, într-o lună, Televoice va lansa o tabletă cu un ecran de 9,7 inch şi un procesor mai puternic decât cel cu care este dotat iPad 3.

"Tablete Televoice sunt fabricate în China. Noi stabilim configuraţia, alegem un design. Este imposibil de făcut ceva în România în condiţiile fiscale şi legislative actuale", a mai spus şeful companiei.

Lumea jocurilor a devenit un joc al banilor iar investitorii înţeleg mult mai bine modelul gratuit cu monedă virtuală, potrivit lui Andrei Lopată CEO Revo Solution prezent la evenimentului ZF Mobilio. "Toate magazinele de aplicaţii/jocuri pentru mobil au o problemă de vizibilitate. Cine crede că face o aplicaţie sau un joc, după care postează produsul pe store iar aceasta va fi vizibilă, face cea mai mare greşeală. Topurile sunt singurele locuri unde sunt vizibile jocurile sau aplicaţiile. Ai şanse mari să ti se facă un review dacă ai făcut o reclamă pe site-ul respectiv".

Prima zi de ZF Mobilio: cum arată acum piaţa de aplicaţii mobile

În România se descarcă anual milioane de aplicaţii, dar cea mai mare parte sunt gratuite, valoarea plăţilor făcute pentru achiziţii de soft pentru smartphone şi tabletă fiind de aproximativ un milion de euro pe an. Din cele aproximativ 20 de milioane de telefoane mobile de pe piaţă, doar 2,5 milioane sunt în prezent smartphone-uri, însă în acest an cifra va creşte cu mai mult de un milion de unităţi, dintre care mai mult de o jumătate vor fi Samsung. Cererea de date mobile creşte abrupt, la fel ca şi cererea pentru telefoane mobile inteligente. Acestea sunt datele prezentate de Dragoş Chivu, data marketing manager - Vodafone România, Sorin Manea, Telecom Division manager (România & Bulgaria) - Samsung Electronics şi Dan Vîrtopeanu - mobile marketer şi pe baza cărora s-au purtat discuţiile în prima zi a evenimentului ZF Mobilio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO