Germania

Marcile germane isi pastreaza cotele de piata

01.10.2009, 23:05 33

Pe piata locala marcile germane sau cele aflate in proprietateaunor constructori germani, precum Skoda sau Seat, detin in acestmoment peste 20% din piata locala a autovehiculelor noi.

Daca luam in calcul si faptul ca Ford este vazuta in Europa ca omasina nemteasca, pentru ca divizia europeana a constructoruluiamerican are sediul central in Germania, la Cologne, cota de piataa masinilor germane ar ajunge la 30%, potrivit datelor din primeleopt luni din 2009.

Volkswagen, cea mai populara masina pe piata sa de origine, estesi in Romania marca numarul unu la vanzari in clasamentulautoturismelor nemtesti.

In primele opt luni ale acestui an au fost inregistrate 7.631 deautovehicule vandute sub acest brand, ceea ce i-a adus o cota depiata de 7,4% si pozitia a doua in topul marcilor de import vandutein Romania si locul al treilea in clasamentul general care includesi Dacia. In acelasi top si acelasi interval Ford si Skoda ocupalocurile patru si cinci.

Daca in segmentul marcilor "de volum" ofensiva francezilor esteun obstacol important pentru accesul Volkswagen pe pozitia de liderde piata, in clasa de lux nemtii domina aproape integralclasamentul: Audi, BMW si Mercedes-Benz detin peste trei sferturidin totalul vanzarilor de masini pe acest segment.

Astfel, din totalul celor 4.679 de masini de lux comercializatepe piata locala in primele opt luni ale acestui an, aproape 4.000de modele apartin celor trei constructori si lui Porsche.

De cealalta parte, pe piata importurilor de masini second-handpozitia dominanta a nemtilor este de necontestat: din cele 152.000de autoturisme importate la mana a doua in primele opt luni aleacestui an, peste 80% dintre acestea au fost aduse dinGermania.

"Rabla" germana salveaza productia Dacia

Germania a reprezentat in 2009 cea mai mare piata de desfacerepentru Dacia, urmata de Franta, in timp ce Romania se afla pentruprima data in istoria marcii pe locul al treilea. Daca Germania nuar fi lansat programul "Rabla", cel mai probabil uzina de laMioveni ar fi eliminat cel de-al treilea schimb de productie si arfi disponibilizat peste 3.000 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO