Info

Lukasz Wrobel, Senior Vice President WEBCON: În perioade de incertitudine economică, automatizarea proceselor este un pariu inteligent care poate creşte eficienţa proceselor cu până la 87%

Advertorial

Lukasz Wrobel, Senior Vice President WEBCON: În perioade...

Autor: Publicitate

06.07.2023, 11:34 1139

Europa se confruntă cu spectrul recesiunii în 2023, după un 2022 marcat de o inflaţie mai ridicată şi de creşterea costurilor atât pentru companii, cât şi pentru consumatori. Zona euro a intrat într-o „recesiune tehnică”, după ce PIB-ul regiunii s-a contractat cu 0,1% în T1 2023, marcând două trimestre consecutive de contracţie, potrivit Eurostat. Această încetinire a survenit după ce preţurile mai mari au contribuit în mare măsură la reducerea cererii în Europa, iar vânzările cu amănuntul au avut de suferit în prima jumătate a anului.

Recesiunea creează pentru companii o nevoie tot mai mare de a controla costurile şi de a creşte eficienţa, obiective care pot fi atinse prin automatizarea proceselor de afaceri. Potrivit unui raport Gartner legat de modul în care liderii pot creşte rezilienţa afacerilor în 2023, investiţiile în digitalizare se dovedesc a fi cheia succesului în acest an. Raportul Gartner mai arată că 89% dintre consiliile de administraţie sunt de acord că digitalizarea este esenţială pentru succesul strategiei lor de creştere, însă 81% declară că nu au făcut progrese sau nu şi-au atins încă obiectivul de transformare digitală.

Organizaţiile ar trebui să se concentreze, printre altele, pe creşterea productivităţii oamenilor şi activelor. Printre cele mai importante iniţiative pentru stimularea profiturilor şi creşterii în 2023, Gartner indică eficientizarea fluxurilor şi proceselor de lucru pentru a le face mai rapide, mai simple şi mai agile, precum şi gestionarea iniţiativelor digitale pentru ca acestea să se concentreze pe rezultatele cheie ale afacerii.

În aceste vremuri de incertitudine economică, clienţii noştri au o oportunitate unică de a inova, moderniza şi excela în procesele lor de afaceri. Prin stimularea performanţei operaţionale, eliminarea sarcinilor manuale şi repetitive şi prin împuternicirea angajaţilor să lucreze mai inteligent, aceştia pot debloca un potenţial de până la 87% în ceea ce priveşte eficienţa proceselor. Dar asta nu este tot. Automatizarea proceselor permite, de asemenea, companiilor să se adapteze la nevoile în schimbare ale forţei de muncă şi să recruteze noi talente atunci când economia îşi revine. Cel mai bun moment pentru a inova este acum”, spune Lukasz Wrobel, Senior Vice President WEBCON, care oferă companiilor platforma de Business Process Automation WEBCON BPS.

WEBCON, unul dintre principalii furnizori de soluţii BPA (Business Process Automation) din Polonia, şi-a anunţat planurile de dezvoltare a operaţiunilor în România în 2023. Compania, care operează în Europa şi SUA, oferă soluţii care permit organizaţiilor globale să îşi crească productivitatea şi să îşi eficientizeze fluxurile de lucru prin automatizarea şi gestionarea proceselor de afaceri şi prin tranziţia de la fluxul de documente pe hârtie la cel digital. WEBCON urmăreşte creşterea cotei de piaţă şi a bazei de clienţi din România, atât prin dezvoltare organică, dar şi prin parteneriate strategice cu clienţi şi parteneri locali.

Obiectivul WEBCON este să susţină companiile româneşti în realizarea unei digitalizări eficiente. Compania oferă soluţii personalizate care se aliniază cu obiectivele de business ale clienţilor şi care pot fi livrate în câteva zile sau săptămâni, nu în luni sau ani. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei low-code pe care platforma o foloseşte, care reduce nevoia de programare, şi a unei abordări unice pe care compania o numeşte Application Factory.

Considerăm că mergem pe urmele lui Henry Ford, care, în jurul anului 1910, a observat o creştere a cererii de autoturisme. El a găsit o modalitate de a le produce rapid şi la preţuri accesibile, lansând prima linie de asamblare în 1914. Astăzi, asistăm la un fenomen similar în sectorul IT, unde aplicaţiile de afaceri sunt foarte solicitate. Cu toate acestea, abordarea artizanală tradiţională de a le livra este costisitoare şi necesită mult timp. Soluţia noastră constă în utilizarea unei platforme low-code care funcţionează ca o linie de asamblare, aşa-numită Application Factory. Acest lucru ne diferenţiază de majoritatea concurenţilor, care oferă unelte bune, dar pentru specialişti. La WEBCON, am standardizat arhitectura aplicaţiilor care părăsesc linia noastră de asamblare. Acest proces este asemănător cu cel din industria auto, unde o platformă modulară poate fi utilizată pentru a construi mai multe modele de maşini - adesea de mărci şi dimensiuni diferite - în cadrul unui singur grup. La WEBCON, am dezvoltat o platformă modulară pentru aplicaţii. Această abordare reduce semnificativ costul creării de noi aplicaţii de proces - nu este nevoie să reinventăm de fiecare dată modul de conectare a volanului cu roţile. Ca urmare, putem livra aplicaţii pe scară largă, precum şi să le integrăm, să le întreţinem şi să le actualizăm cu uşurinţă. Datorită acestei abordări, clienţii noştri, chiar şi cei cu echipe IT mici şi cu bugete limitate, pot lansa zeci de aplicaţii în fiecare an”, adaugă Wrobel.

Gartner estimează că piaţa globală low-code va atinge o valoare de aproape 27 de miliarde de dolari până la sfârşitul acestui an, ceea ce înseamnă o creştere de aproape 20%. Cel mai mare segment, cu o valoare de aproape 10 miliarde de dolari, este reprezentat de sistemele care permit crearea de software aproape fără a mai fi nevoie de programare. Un studiu realizat de WEBCON pe piaţa americană a arătat că 93% dintre directorii IT sunt de acord că soluţiile low-code sunt mai potrivite pentru cerinţele de afaceri, iar 89% consideră că utilizarea tehnologiei low-code este mai profitabilă decât dezvoltarea de software personalizat.

O platformă BPA cum este cea a WEBCON îmbunătăţeşte productivitatea forţei de muncă şi optimizează alocarea resurselor unei companii, permiţând angajaţilor să îşi folosească pe deplin abilităţile şi talentele pentru a crea valoare în afaceri, în loc să îndeplinească sarcini banale şi repetitive. Platforma poate automatiza orice proces care îmbunătăţeşte operaţiunile companiei - fie că este vorba de procese financiare, cum ar fi aprobarea facturilor sau procesarea comenzilor de achiziţie, de fluxuri de lucru în domeniul resurselor umane, precum recrutarea, onboarding-ul sau evaluarea angajaţilor, sau de orice flux de lucru legat de documente, cum ar fi gestionarea contractelor şi a corespondenţei sau aprobarea cererilor de concediu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO