Media & Advertising

De ce poate fi 2011 ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania

De ce poate fi 2011 ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania

Autor: Anca Barbulescu

14.06.2011, 20:47 328

Anul acesta ar putea fi ultimulan de declin pentru piata de publicitate din Romania, care a ajuns cu aproape45% mai mica decat varful de 540 de milioane de euro din 2008.Declinul a inceput sa se tempereze inca de anul trecut, iarpublicitarii se uita acum cu optimism spre 2012, sperand cainvestitiile in reclama vor incepe sa-si revina odata cu economia.O concluzie deocamdata prea devreme de tras.

Piata de publicitate incepe sa dea primele semne derevenire. Cel mai mare publicitar, Procter & Gamble, a cheltuitanul trecut pentru promovare cu 58% mai multi bani decat in 2009, iar exemplul nu e singular - doar doidintre cei mai mari zece investitori in publicitate si-au redusbugetele la rate card, adica fara discounturi, restul promovandu-semai puternic anul trecut prin comparatie cu cel precedent, dupa cumarata raportul anual Media Fact Book, realizat de Initiative Media.Pe de-o parte, disponibilitatea companiilor de a aloca bugete maimari pentru comunicare dovedeste ca situatia lor financiara incepesa arate mai bine decat in urma cu doi ani. Pe de alta parte, multiexecutivi au si profitat de perioada mai dificila si de costurilemai mici cu publicitatea pentru a-si creste prezenta in piata sia-si face produsele proprii mai vizibile in randul consumatorilor.Citiţi mai mult despre evoluţia pieţei de publicitate din România pewww.businessmagazin.ro

AFACERI DE LA ZERO