Media & Advertising

Lansarea Ikea mareste bugetele de comunicare ale companiilor de mobila

Lansarea Ikea mareste bugetele de comunicare ale companiilor de mobila

Compania suedeza va aduce in Romania toate produsele sale, nu numai mobila

09.02.2007, 19:21 5

Data deschiderii oficiale a primului magazin Ikea in Romania va fi anuntata luna aceasta. Desi a generat "buzz" de mai bine de un an, momentul este acum foarte aproape, iar industria producatorilor si importatorilor de mobila se pregateste sa faca loc unuia dintre cei mai mari jucatori mondiali in domeniu.
Despre intrarea Ikea pe piata romaneasca se vorbeste de mult timp, fapt datorat prestigiului retailerului de mobila. O campanie de comunicare nu a inceput de fapt decat din luna noiembrie a anului trecut, cand s-a anuntat oficial intentia de a deschide primul magazin din Bucuresti. Din acel moment, prin diverse initiative de PR, compania a urmarit sa informeze publicul cu privire la conceptul Ikea, premisele care stau la baza obtinerii preturilor mici, informatii despre produse, despre magazin etc., spune Cornel Oprisan, Retail Manager Ikea.
Campania de publicitate va incepe cu cateva saptamani inainte de data deschiderii si se va derula cu preponderenta in mediile locale: presa scrisa (cotidiene si reviste de specialitate), radio, outdoor, BTL, dar si internet.
Cel mai important instrument de marketing va fi insa catalogul Ikea, care va fi distribuit gratuit cu cateva saptamani inainte de deschidere catre toate locuintele din Bucuresti si imprejurimi (inclusiv Ploiesti). Catalogul va prezenta in cele aproape 300 de pagini aproximativ 3.000 din cele 7.000 de produse care vor fi expuse in magazin.
Pentru comunicarea in Romania, Ikea lucreaza cu agentiile V+O Communication, pentru partea de relatii publice, cu Ogilvy&Mather pentru partea de creatie si cu cu Media Insight pentru media.
Reprezentantii Ikea nu au dezvaluit care este valoarea bugetului de comunicare pentru anul acesta in Romania, nici cat la suta din bugetul total este alocat acestui sector, insa au precizat ca vor putea face astfel de declaratii la inceputul lunii martie, cand va fi definitivat planul media.
Campania de comunicare isi propune sa transmita spiritul suedez al originii Ikea, respectand valorile specifice marcii, aceleasi peste tot in lume, insa tine cont si de nevoia de informatii si specificul local, spune Cornel Oprisan.
Primul obiectiv al acestei campanii de comunicare este explicarea conceptului Ikea si modul in care compania ajunge sa produca mobilier si accesorii de calitate la preturi mici. In al doilea rand, campania isi propune sa ii familiarizeze pe potentialii cumparatori cu produsele.
De asemenea, in apropierea deschiderii magazinului, compania va derula si o campanie prin care va informa publicul despre perioada distributiei catalogului si despre modul in care aceasta se va desfasura (familiile din Bucuresti si din imprejurimi vor primi cataloagele gratuit, direct la usa propriei locuinte, nu in cutiile postale, tinand cont de marimea lor considerabila).
"De asemenea, un aspect pe care ne vom concentra in campania noastra de comunicare este legat de copii: ne dorim sa informam viitorii clienti ca la Ikea pot veni linistiti cu copiii, care fie pot 'testa' liber produsele, alaturi de parintii lor, fie pot fi lasati sub supraveghere autorizata in locurile de joaca special amenajate; pe de alta parte, vrem sa comunicam faptul ca exista o gama intreaga de produse pentru cei mici (de la mobilier pana la jucarii). Inclusiv in restaurantul Ikea, care vinde preparate specific suedeze, exista meniuri speciale pentru copii, iar pentru parintii insotiti de copii mai mici exista facilitati speciale pentru ingrijirea lor si incalzirea hranei", precizeaza Cornel Oprisan.
Nu in ultimul rand, campania de comunicare va transmite prin diverse canale creative specificul suedez al marcii.
Pentru evenimentele de lansare a maga-zinului din Zona Comerciala Baneasa, Ikea va lucra cu V+O Communication. In ceea ce priveste preturile practicate in ziua deschiderii, acestea nu vor beneficia de niciun fel de sistem de reduceri si oferte speciale cu aceasta ocazie, intrucat preturile sunt deja foarte scazute, explica reprezentantul companiei.
Constructia primului magazin din Romania al retailerului suedez de mobila Ikea presupune o investitie de circa 25 de milioane euro. Magazinul va fi amplasat in zona comerciala a proiectului imobiliar Baneasa, pe o suprafata de 26.000 de metri patrati. Magazinul va avea, in primul an de functionare, circa 2,5 de milioane de vizitatori, dintre care un milion vor achizitiona articole Ikea, conform previziunilor firmei. Grupul Ikea are peste 237 de magazine la nivel mondial, toate operate in sistem de franciza. Franciza retailerului suedez de mobila pe piata romaneasca este detinuta de firma Moaro Trading. Compania este controlata de societatile Enegma (Olanda), Turcmall (Turcia) si Inter Ikea System, firma care opereaza franciza Ikea la nivel mondial.
Un mare spender la nivel mondial, Ikea va influenta, cu siguranta, piata de publicitate autohtona. Pentru a face fata acestei ofensive (atat a comunicarii, cat si a preturilor), companiile romanesti din domeniu s-au pregatit deja si, pentru anul acesta, si-au marit bugetele de marketing.
"Piata comunicarii este 'inflamata' si indreptata spre formele dispuse sa sustina financiar o publicitate agresiva si continua", este de parere Ioan Marginean, director economic la Silvarom SA. Pentru compania pe care o reprezinta, calitatea, pretul si serviciile oferite sunt sustinute si cu publicitate medie. Procesul de comunicare pentru Silvarom va incepe spre sfarsitul lunii martie, cand se vor lansa pe piata programele noi de mobilier.
In momentul de fata, compania se afla in negocieri cu doua agentii de publicitate care sa deruleze campaniile. In ceea ce priveste sumele alocate comunicarii in acest an, acestea sunt in crestere fata de 2006, spune Ioan Marginean, si ele asigura finantarea publicitatii si promovarea mobilierului prin mass-media si actiuni specifice initiate cu ocazia targului international de mobila Bucuresti (BIFE).
In opinia reprezentantilor Elvila, avand in vedere cresterea competitiei si a mijloacelor media variate, in acest an se vor aloca sume in usoara crestere in procesul de comunicare. Elvila va derula campanii pe durata intregului an, fiind structurate atat la nivel de produse oferite pietei, cat si la nivel de comunicare de brand. "Bugetul alocat procesului comunicational va inregistra in acest an o crestere importanta fata de anul precedent. Promovarea se va axa cu precadere pe oferta de produse promotionale, pe produse noi care fac parte din colectia noua 2007, dar si promovare a brandului in sine. Agentiile partenere vor avea in general proiecte distincte in cadrul procesului de comunicare", precizeaza reprezentantii Elvila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO