Media & Advertising

O Stella Artois la Draft, va rog!

25.07.2003, 00:00 20



Noua campanie Stella Artois a adus in Romania si o agentie de publicitate noua, Draft Romania, filiala DraftWorldwide, la randul sau membra a grupului american Interpublic, al doilea grup din industria publicitara, la nivel mondial.



Din grupul Interpublic mai fac parte agentiile McCann-Erickson si Lowe & Partners cu satelitii lor, care sunt prezente si pe piata romaneasca.



Razvan Dumitrescu, business development manager al noii agentii a declarat ca Interpublic a dorit sa aduca de mai mult timp Draft in Romania, iar noua campanie Stella Artois n-a facut decat sa accelereze lucrurile.



"Campania la Stella a fost produsa de catre Lowe, la Londra, dar pentru ca Lowe avea in Romania deja un cont de bere, s-a decis sa transfere contul Stella la Draft," a spus Dumitrescu. "Initiativa venirii Draft in Romania dureaza de cativa ani, dar momentele au coincis pur si simplu," a mai spus el, adaugand ca agentia lucreaza de aproximativ doua luni.



Deocamdata Stella este singurul client al agentiei, dar Dumitrescu spune ca exista si un "portofoliu posibil."



"Noua agentie nu este specializata pe BTL, ci ofera servicii de marketing, priveste lucrurile integrat, avand ca punct de plecare cerintele clientului. Practic, oferim servicii integrate," a adaugat el.



Inainte de a conduce Draft, Dumitrescu, in varsta de 35 de ani, a lucrat timp de sapte ani pentru Young & Rubicam, la departamentul de client service. El a mai lucrat timp de un an de zile si ca brand manager pentru Colgate-Palmolive Romania. Dumitrescu nu a dorit sa mentioneze cine sunt actionarii principali ai noii agentii.



Campania Stella Artois "Pretuieste fiecare pahar" include doua spoturi, reprezentand o adaptare internationala.



Chiar daca s-a schimbat conceptul, ideea campaniei e aceeasi cu cea folosita si in cazul campaniei anterioare: sacrificiul pentru a gusta din berea Stella Artois. Personajele sporturilor sunt un carutas, vanzator de flori si un pictor.



Stella Artois este produsa de filiala romaneasca a grupului belgian Interbrew, incepand din mai 1997, cand a marcat intrarea pe piata autohtona a primei beri internationale din categoria superpremium. Interbrew Romania a inregistrat pe primele sase luni ale anului o cota de piata de 14,6%, in crestere cu 33,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.



Interpublic a obtinut o cifra de afaceri de 1,4 miliarde de dolari, cu aproape un procent mai mult pe primul trimestru al anului, dar a raportat pierderi nete de 8,6 milioane de dolari.



In 2002, grupul a avut o cifra de afaceri de 6,2 miliarde de dolari, in scadere cu 8,7%. Din total, 3,2 miliarde de dolari au fost obtinute in afara Statelor Unite.



Piata romaneasca a publicitatii a fost estimata anul trecut intre 120-130 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO