Media & Advertising

Starbucks îşi schimbă logo-ul eliminându-şi numele şi "coffee". Clienţii se arată nemulţumiţi. Cum comentaţi?

Starbucks îşi schimbă logo-ul eliminându-şi numele şi "coffee". Clienţii se arată nemulţumiţi. Cum comentaţi?

Autor: Adrian Voicu

06.01.2011, 17:20 333

Cel mai mare lanţ de cafenele din lume, Starbucks a prezentatastăzi noul său logo, eliminând din acesta numele companiei şicuvântul "coffee" (cafea).

După ce în 1971 a eliminat din denumirea sa termenul "tee"(ceai), decizia luată de companie, de eliminare şi a cuvântului"coffee", pare să fi înfuriat clienţii Starbucks, conformReuters.

Mutarea companiei vine în vederea unor planuri de extindere acompaniei pe alte pieţe decât cea a cafenelelor. "Deşi am fost şimereu vom fi o companie de cafea şi un retailer, este posibil săpromovăm şi alte produsele sub numele nostru şi care să nu conţinăcafea", a declart Howard Schultz, CEO-ul companiei.

Compania nu şi-a mai schimbat logo-ul din 1992, an în care adevenit companie publică.

"Cine este tâmpitul din departamentul de marketing care aeliminat faimosul nume al Starbucks Coffee din noul logo? Încalitate de client fidel declar că nu sunt impresionat", scrie unclient care se identifică drept MimiKatz.

Un altul scrie: "Am fost un mare suporter al Starbucks încă dela începuturi, am mers cu taxiul doar ca să pot să îmi iau cafeauade dimineată, m-am târât până şi printr-un metru de zăpadă încostumul meu de afaceri... dar nu văd care a fost logicadepartamentului dumneavoastă în momentul în care a decis să eliminenumele Starbucks".

O altă companie care a încercat să îşi schimbe logo-ul,întâlnind critici puternice din partea clienţilor a fost retailerulde haine GAP. Retailerul Gap a anunţat la începutul lunii octombrieschimbarea logo-ului, însă, după o reacţie dură a consumatorilor,însoţită de campanii pe reţelele online de socializare, a fostnevoit să revină la vechea imagine şi să ceară scuzeclienţilor.

GAP sau incurcatelecai ale creierului consumatorului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO