Media & Advertising

V+O Communication vrea sa faca PR pentru vanzarea de actiuni

V+O Communication vrea sa faca PR pentru vanzarea de actiuni

Mirela Pitu a avut pe mana clientul Erste Bank la privatizarea BCR

29.09.2006, 21:37 56

Agentia greceasca de consultanta in comunicare V+O Communication a intrat pe piata si incearca sa intre in lupta pentru primele pozitii de piata de PR.
Compania a luat conturile de comunicare ale Cosmote si RomTelecom - iar alti clienti (din sectorul bancar si cel de FMCG) sunt asteptati in urmatoarea luna.
V+O Communication a intrat ca persoana juridica in Romania in luna martie, insa si-a inceput activitatea cu adevarat in luna iunie a acestui an. Biroul local de la Bucuresti ii are ca actionari pe V+O Communication, cu 75% din actiuni, si pe Emmanuel Damanakis (care detine si agentia de BTL Skepsis Advertising), cu 25%.
General Manager este Mirela Pitu, fost General Manager al agentiei de relatii publice Synergy, unde avea actiuni pe care le-a cedat cand a ales V+O si unde a castigat clientul Erste Bank.
Intrarea V+O Communications pe piata romaneasca de profil a avut loc ca urmare a intuirii potentialului local si la un an si jumatate de la deschiderea unui alt birou local, la Sofia. De altfel, reprezentantii agentiei precizeaza pe site-ul companiei-mama ca sunt in plin proces de extindere in regiune, dupa ce in Grecia sunt cea mai mare agentie independenta de consultanta in comunicare, iar in Bulgaria sunt deja in top 5.
La Atena, agentia are 30 de specialisti in comunicare si consiliaza peste 30 de clienti locali si internationali, dintre care 15 sunt listati la Bursa din Atena sau pe alte burse din lume. Printre clientii regionali se numara Athens International Airport, Bayer Bulgaria, Coca-Cola HBC, The Coca-Cola Company, Emirates Airlines, Germanos Group, Google, Heineken Zagorka Brewery, Hewlett-Packard, Hilton Athens, KFC, Neoset Bulgaria, Phillip Morris, Pizza Hut, ProCredit Bank, Swissport si TIM Hellas.
In Romania, pana acum, clientii au venit la V+O prin pitch-uri sau prin departamentul de new business al agentiei, spune Mirela Pitu. Ea nu exclude insa posibilitatea ca in viitorul apropiat sa vina clienti si prin retea.
Agentia de la Atena a pus pana acum la dispozitie know-how regional in materie de strategie de comunicare, public affairs, management de criza, CSR (corporate social responsibility), comunicare interna, comunicarea cu presa si altele.
Obiectivele stabilite pentru Romania pana la sfarsitul acestui an au fost deja depasite, spune Pitu. Astfel, cu o investitie specifica unui business de consultanta (oameni, chirie si calculatoare), agentia a atins deja pragul de break-even (moment in care veniturile totale sunt egale cu costurile totale), estimat initial "optimist" pentru decembrie.
Ca pozitionare, V+O ofera consiliere in comunicare. De asemenea, V+O a oferit consultanta in peste 80% dintre procesele IPO (Initial Public Offering - vanzare de actiuni) din Grecia din ultimii ani. V+O a realizat si strategiile de comunicare ale unora dintre cele mai importante achizitii si fuziuni din regiune, cel mai recent proiect de acest tip fiind strategia de comunicare in cadrul procesului de preluare a Emporiki Bank de catre Credit Agricole.
"Comunicarea IPO are o parte obligatorie si una strategica. Comunicarea obligatorie este cea impusa de agentiile de reglementare, in special de Bursa, si care se refera in special la tipul de informatii care pot fi facute publice si la momentul in care acest lucru se poate realiza. Aceasta este partea mai standardizata a prosesului. Mai importanta este partea strategica, prin care trebuie sa comunici foarte bine afacerea clientului si sa o pozitionezi ca pe o investitie sigura si foarte atractiva, astfel incat in final investitorii sa fie la curent cu planurile de dezvoltare ale companiei si sa aiba incredere in management, iar clientul sa fie multumit de valoarea tranzactiei", este de parere Pitu.
RomTelecom va vinde actiuni in prima parte a anului viitor, in cea mai mare oferta publica din istoria Romaniei. De asemenea, se estimeaza ca tot mai multe companii locale vor incerca sa vanda actiuni prin IPO.
Pana la sfarsitul anului, Mirela Pitu are ca obiectiv marirea echipei, gandita initial sa aiba cinci oameni pana in decembrie. Pana acum sunt deja sase si mai este nevoie de 2-3 oameni, dintre care cel putin unul la nivel de senior.
"Nu prea avem timp sa angajam juniori si sa-i formam intern asa cum as fi preferat. Trebuie sa angajam consultanti seniori care sa aiba o experienta de cel putin cinci ani, pentru ca business-ul nostru este in principal unul de consultanta, nu de executie. Clientii nostri sunt foarte 'demanding' si cu un staff intern foarte performant pe partea de comunicare si PR care asteapta de la noi sa aducem prin comunicare valoare adaugata afacerii lor. Trebuie sa avem o viziune strategica, sa fim pro-activi, creativi, sa sesizam oportunitatile de comunicare care altfel ar putea trece neobservate", explica Mirela Pitu.
Pentru ca piata romaneasca de comunicare este intr-o continua expansiune, ea crede ca mai este loc si pentru alti jucatori care nu au intrat inca in Romania, dar care o vor face cu siguranta.
Anul acesta a fost agitat pentru piata autohtona de relatii publice. McCann PR s-a afiliat la reteaua internationala Weber Shandwick, parte a The Interpublic Group of Companies, semnand un contract pe o perioada de un an (dupa ce Action PR, cea care pana acum se ocupa de clientii din retea, a ramas afiliata retelei pe alte piete). Departamentul de PR din Graffiti BBDO a devenit agentie de PR, sub numele Pleon Graffiti, dupa ce s-a afiliat la reteaua europeana Pleon. Agentia Free Communication a semnat si ea un parteneriat cu agentia de publicitate GAV/Scholz & Friends Bucuresti, departamentul de PR din cadrul agentiei Lowe & Partners s-a desprins intr-o agentie de sine statatoare cu numele Lowe Public Relations, iar Qual-com, condusa de Cristina Udrescu, s-a transformat in Creative Brand Communication. De asemenea, grupul de comunicare Omnicom si-a extins participarea in Romania prin intermediul agentiei sale de relatii publice, Porter Novelli, care s-a asociat cu Nicola&Partners, apartinand "the group", rezultand astfel agentia de PR Nicola Porter Novelli.

V+O Communication a luat fiinta la Atena, in anul 2000. Este business-ul lui Thomas Varvitsiotis, care detine si functia de presedinte, si al lui John Olympios, CEO. De altfel, numele agentiei vine de la initialele numelor celor doi. La inceputul lui 2005, au deschis un birou la Sofia unde au, pana in prezent, 10 clienti. Pe piata romaneasca au decis sa intre la sfarsitul anului trecut si au purtat mai multe discutii cu oameni de pe piata. La inceput au explorat toate oportunitatile de business (achizitionarea unei agentii locale, afilierea etc.), pentru ca in final sa intre cu propriul birou. Vor mai deschide birouri locale in regiune in viitorul apropiat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO