Mediafax.biz Exclusiv

Achiziţia seminţelor Nutline saltă vânzările Intersnack

Achiziţia seminţelor Nutline saltă vânzările Intersnack

Autor: Cristina Rosca

06.01.2011, 18:58 104

Divizia Nutline avea în 2009 vânzări de 22mil. euro.

"Anul trecut a fost finalizată achiziţiadiviziei de seminţe şi fructe uscate de la ALKA, proces început cumult timp în urmă. Achiziţia a fost realizată pentru a completaportofoliul actual în zona de seminţe. Afacerile companiei vorcreşte substanţ ial până la un nivel la care să putem acoperigeografic întreaga reţea de clienţi şi să putem oferi servicii dedistribuţie şi promovare", explică Cristian Rey, care nu dă însădetalii despre estimările de creştere.

Rey nu doreşte să facă publică valoareaachiziţiei, despre care spune că este confidenţială. Potrivit unorestimări ale ZF, valoarea tranzacţiei este de circa 10 mil.euro.

Directorul general al Intersnack mai spunedespre 2011 că va fi un an special pentru companie, "an în care neconstruim platforma de vânzare bazată pe integrarea în portofoliu anoii achiziţii". El adaugă că "credem că vom fi mai puţin afectaţide evoluţia - de altfel greu predictibilă - apieţei".

Deşi se arată optimist pentru viitor, Reyspune că este dezamă git de evoluţia pieţei în care activează înacest an.

"Optimismul de la începutul anului trecut înceea ce priveş te evoluţia pozitivă a vânzărilor nu s-a concretizatîn realitate.Puterea de cumpărare în scădere a generat odeteriorare semnificativă a pieţei de snacksuri sărate - pe unelesegmente depăşind 10% - care nu a putut fi compensată princreşterea cotei de piaţă." Rey adaugă însă că, într-un an dificildin punct de vedere economic, Intersnack a adăugat puncte de cotăde piaţă, în special pe segmentul-cheie pentru companie, cel alchipsurilor.

La nivel local, grupul Intersnack, parte agrupului german cu acelaşi nume, realizează cele mai mari afaceripe segmentul chipsurilor din cartofi, pe care activează cu brandulChio.

Divizia Nutline, deţinută anterior de ALKA, aavut afaceri de 22 mil. euro şi un profit de 1,2 mil. euro în 2009,cei mai mari competitori ai săi fiind la acea dată Intersnack (cubrandurile Fiesta şi Felix) şi Star Foods (cu Star) pe o piaţăestimată la peste 50-70 mil. euro. ALKA, care păstrează înportofoliu brandurile de napolitane Alka şi Alfers, alături de oserie de branduri pe segmentul dulciurilor, snacksurilor şicafelei, a obţinut afaceri de 186,3 mil. lei (44 mil. euro) în2009, în creştere de la 179,5 mil. lei (48,7 mil.euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO