Mediafax.biz Exclusiv

„România este încă o piaţă mică“, spune un furnizor de centrale termice

„România este încă o piaţă mică“, spune un furnizor de centrale termice

Autor: Andreea Neferu

17.03.2011, 10:02 33

"S-au totacordat subvenţii pentru încălzire, iar rezolvarea problemelor pecare le are sistemul centralizat din ţara noastră a fostamânată.Cu toateacestea, românii încep să se mute pe centrale pentru confort şiindependenţă.Nu vorsă mai depindă de vecinii care nu-şi plătesc facturile, dereviziile de vară", afirmă Drăguleanu.

În România, circa 1,5milioane de apartamente din totalul de 3 milioane existente maisunt branşate la sistemul centralizat."Sistemul centralizat e foarte vechi, e clarcă nu mai e eficient. Trebuie redimensionat pentru numărul deapartamente actuale".

Piaţa locală de centrale termice deapartament ar putea ajunge anul acesta la aproximativ 180.000 deunităţi vândute, în avans cu aproape 30% comparativ cu anul trecut,potrivit lui Drăguleanu.

Anul trecut această piaţă a fost de 135.000de centrale termice comercializate, 75% din acestea fiindachiziţionate pentru locuinţele debranşate de la sistemulcentralizat de încălzire.

"Există ţări în care s-a investit încă dinanii '80 în sistemul centralizat, iar acesta încă rezistă, dar suntcentrale mai performante. În vest, deja se discută numai de piaţade înlocuire a centralelor. Piaţa noastră e relativ tânără, suntcentrale montate de doar circa 15 ani".

Criza din sectorul rezidenţial şi-a pusamprenta şi asupra businessului Ariston Thermo România, astfel cădacă în anii anteriori crizei, 2007-2008, circa 25-30% dincentralele termice comercializate de companie pe piaţa locală eraumontate în proiecte rezidenţiale, anul trecut cifra s-a situat lacel mult 10%.

Cu toate acestea, cifra de afaceri acompaniei s-a dublat anul trecut, urcând de la 16,4 milioane deeuro în 2009 la circa 30 de milioane de euro în 2010.

Nu sunt planuri pentru ofabrică

Referitor la posibilitatea ca Ariston Thermosă realizeze o investiţie pe piaţa locală întro fabrică, Drăguleanuafirmă că cel puţin pe termen scurt şi mediu nu există astfel deplanuri.

"România este încă o piaţă mică.Discutăm de o piaţă conjuncturală atunci când vorbim de creşterilede anul trecut, dar apoi vânzările vor rămâne la un nivel constant,pentru că se va trece la înlocuiri de centrale termice începând din2013. Capacitatea unei fabrici Ariston se ridică la câteva sute demii de bucăţi, astfel că nu se pune problema construirii uneifabrici pe piaţa locală".

În prezent, compania importă dela fabrica din Italia.Compania activează atât în domeniul centralelor termice,unde are o cotă de piaţă de 33%, potrivit propriilor estimări, darşi în sectorul boilerelor electrice, cu o cotă de piaţă de 60%.Pentru anul acesta, compania mizează pe o creştere a cotei de circa2 procente pe fiecare din cele două pieţe, în condiţiile în care vacontinua dezvoltarea reţelei de distribuţie.

La finalul lui 2010, AristonThermo avea 400 de clienţi direcţi, reţeaua de bricolaj Dedemanfiind cel mai mare client.

Pe această piaţă mai activeazăjucători precum Viessman, subsidiara grupului german cu acelaşinume, sau Baxi România, parte a grupului germano-britanic BDRThermea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO