Mediafax.biz Exclusiv

Secuiana a închis magazinele neprofitabile şi renunţă la francize

Secuiana a închis magazinele neprofitabile şi renunţă la francize

Autor: Laurentiu Cotu

12.01.2012, 19:16 332

Decizia închiderii magazinelor neprofitabile a dus la creşterea eficienţei activităţii de vânzări a companiei pe piaţa internă, conform conducerii Secuiana.

Compania intenţionează ca în acest an să renunţe şi la cele trei francize pe care le mai are, însă nu exclude posibilitatea de a deschide unul sau mai multe magazine în spaţiile comerciale care urmează să fie inaugurate în 2012.

"Am închis toate magazinele nerentabile, crescând astfel eficienţa activităţii noastre de vânzări pe piaţa internă. Pe de altă parte, anul trecut am deschis un nou magazin şi este posibil să mai deschidem una sau mai multe unităţi şi în acest an, în funcţie de inaugurările de spaţii comerciale ce vor avea loc", a declarat pentru ZF Transilvania Dobra Laszlo, directorul general al Secuiana.

Pe piaţa internă, majoritatea producţiei se comercializează în cadrul magazinelor proprii, sub brandurile Adam's, Gold Collection şi Secuiana Men's Clothing. Produsele companiei se distribuie prin cele 26 de magazine proprii "Adam's by Secuiana", dar şi online.

"Piaţa internă s-a stabilizat în cursul anului trecut. Sperăm ca acest trend să continue şi în acest an, însă nu prevedem evoluţii semnificative ale pieţei. Pe de altă parte, exportul a fost principalul factor de creştere al companiei noastre anul trecut, astfel că ne bazăm în continuare pe contractele la extern."

Capacitatea zilnică de producţie a fabricii din Covasna este de 1.800 de perechi de pantaloni, iar producţia companiei a crescut anul trecut cu 30% faţă de anul anterior. Pentru acest an, compania şi-a propus menţinerea portofoliului actual de clienţi, însă mizează şi pe atragerea a unu sau doi noi clienţi.Anul trecut Secuiana a câştigat 4 noi contracte.

Partenerii de afaceri ai companiei la export sunt Bruno Saint Hillaire şi Mise au Green din Franţa, Carl Gross, Gerry Weber şi Aubi din Germania, IC Company din Danemarca sau Comeback Fashion din Olanda.

Secuiana a încheiat anul 2011 cu o cifră de afaceri de 5,4 mil. euro, în creştere cu 17% faţă de anul anterior. În 2010 compania a realizat afaceri totale de circa 4,6 mil. euro, în scădere cu 20% faţă de anul anterior.

Compania are în prezent 480 de angajaţi, în condiţiile în care anul trecut au fost recrutate peste 80 de persoane, însă ţinând cont şi de fluctuaţia permanentă de personal, numărul de angajaţi a crescut efectiv cu 60 de persoane.

Secuiana are mai mulţi acţionari, persoane fizice, actuali şi foşti angajaţi ai companiei.

Compania face parte din grupul Secuiana din Târgu-Secuiesc alături de producătorii de textile Seconf SA şi S'mode SA şi firma de transport Secuiana Trans. Competitorii Secuiana în retail sunt Steilmann, Bigotti, Cavaliere, Meyer sau Dynasty, iar principalii producători de textile sunt Rosko Textil din Arad, Rifil Săvineşti, Alison Hayes sau Iaşitex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO