Politică

În ţara românilor mândri, Sebastian Ghiţă îl face afiş pe Victor Ponta

În ţara românilor mândri, Sebastian Ghiţă îl face...

Autor: Gândul

13.10.2014, 09:42 2160

 Înainte să îşi scoată candidaţii la dezbateri, partidele le-au asigurat prezenţa supradimensionată pe străzi. În Bucureşti, a intrat mai întâi Victor Ponta, pe panourile Affichage, a doua mare companie, estimată la 17-24% din piaţă. A venit din urmă, Klaus Iohannis, în spaţiile Getica OOH al treilea mare jucător (12-16%). Există însă şi zone împărţite între cei doi candidaţi. Este vorba despre Euromedia, cel mai mare operator de panotaj, de stâlpii RATB, puşi la bătaie de primării, şi de cei de electricitate negociaţi de Way Media. Prin Euromedia, cea mai importantă companie din outdoor, ACL şi-a asigurat expunerea pe câteva panouri din Bucureşti, dar mai ales pe drumurile naţionale. În Bucureşti, unde Euromedia are supremaţia, a intrat în forţă Victor Ponta. Cale liberă ar avea, susţin surse politice, şi Elena Udrea în virtutea unor vechi relaţii cu Sebastian Ghiţă cu care deputatul PSD s-a mândrit de-a lungul ultimilor ani. Terenul a fost pregătit din timp. O jumătate din panotajul stradal din România, o piaţă totală de 30 de milioane de euro pe an, a fost preluată politic cu un an înainte de alegeri. Ca o coincidenţă, toţi marii jucători internaţionali care intraseră pe piaţa din România în primele trei companii de profil s-au retras, acestea fiind preluate fie de investitori interni, fie de un offshore cipriot. Rămaşi iniţial în umbră, noii acţionari principali ai celor mai importanţi operatori în publicitatea stradală sunt mai degrabă necunoscuţi în domeniu, vin fie din IT, fie din comerţul cu chimicale, profilându-se ca intermediari ai unor politicieni rămaşi în umbră. Vechile lor relaţii de prietenie îi recomandă ca fiind parte a anturajului unora dintre oamenii politici implicaţi în campania electorală. Este vorba, pe de o parte de Sebastian Ghiţă (PSD), sub influenţa căruia se află Euromedia şi Affichage România, primele două companii, însumând peste 40% din piaţă, dar şi despre Vlad Moisescu şi Dan Cristian Popescu, recent cooptaţi în PDL, prin fuziunea acestuia cu ILR şi FC. În seria "Tu ştii ce mai fac banii tăi?", Gândul arată astăzi cine şi în ce condiţii a preluat controlul panotajului din România, esenţial într-o campanie electorală, iar în episoadele următoare veţi afla cum a favorizat de-a lungul timpului administraţia locală o parte dintre aceste companii care întorc la stat sume modice, deşi o bună parte din infrastructura prin care fac afaceri este pe domeniul public.

Citiţi articolul integral pe www.gandul.info.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO