"Se face selecţia pentru consultant, se porneşte selectarea consultantului", a declarat Ponta, la finalul negocierilor cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), Comisia Europeană (CE) şi Banca Mondială, adăugând că Ministerul Transporturilor va furniza mai multe detalii.
Vineri, surse oficiale au declarat agenţiei MEDIAFAX că Guvernul şi delegaţia FMI-CE au convenit reluarea privatizării CFR Marfă.
Guvernul a încercat în 2013 să privatizeze CFR Marfă, însă procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor între preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta. Şeful Guvernului a cerut atunci ca vânzarea companiei să fie reavizată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, condus de Băsescu, iar preşedintele a solicitat ca Ponta să îşi asume răspunderea pentru privatizare.
În iunie 2013, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
După eşecul privatizării, Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă, fiind decisă disponibilizarea a 2.500 de angajaţi, reprezentând circa 30% din numărul total de personal.
Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 922,5 milioane de lei, în scădere cu 5% faţă de anul 2012.