Prima pagina

Postul unora, festinul altora

23.04.2003, 00:00 17

Companiile din industria alimentara au scurtat sapamanile lungi de post prin oferte tentante, care i-au invatat pe consumatori ca pot consuma si altceva decat fasole si cartofi. Rezultatele s-au vazut imediat si in vanzari.
Castigati au iesit nu doar consumatorii, ci si magazinele de retail, care au inregistrat vanzari sporite in aceasta perioada premergatoare Pastelui.
In reteaua XXL Mega Discount!, vanzarile la produsele de post au crescut in aceasta perioada de doua-trei ori fata de perioadele anterioare.
"Aceste articole sunt in majoritate amplasate special fie la capat de raft, fie pe <<insula>> special amenajata pentru sezonul Pastelui. Pana acum nu am avut in gama listate aceste produse pe intreaga perioada a anului, insa ne gandim sa le oferim in permanenta clientilor XXL, care consuma produse pe baza vegetala si in restul anului," a declarat Reiner Exel, director Rewe Romania, compania care detine reteaua de tip discounter XXL Mega Discount !.
Pe langa produsele traditionale de post, in magazine se pot gasi carnati pe baza de soia, pate vegetal sau soia sub diverse forme, care poate fi preparata acasa.
Reprezentantii Mega Image au declarat, la randul lor, ca vanzarile la produse de post s-au dublat, cele mai bine vandute produse fiind in acest an cremwurstii de soia.
Preparatele de post au inceput sa-si faca loc nu numai in bucatarie sau pe rafturile supermarketurilor, ci si la firma sau la diverse evenimente si cocktailuri.
Anca Mitu, directoarea companiei de catering Privileg Catering spune ca din comenzile pe care le-a inregistrat in aceasta perioada, 10% au fost pentru produse de post.
Mitu spune ca vanzarile companiei sale au crescut in aceasta perioada cu aproximativ 20%, insa nu a precizat valoarea lor.
"Se vinde foarte bine, pentru ca este mai ieftina ca materie prima, in general, iar ca timp alocat de preparare e mai scurt, pentru ca manopera lor nu este atat de complicata."
Carmen Friptu, directoarea de marketing a Ana Pan, care face parte din grupul Ana, detinut de omul de afaceri George Copos, crede ca evolutia ascendenta a pietei se datoreaza si implicarii tot mai mari a tinerilor in chestiuni religioase. In ce priveste compania sa, Friptu spune insa ca vanzarile au fost cam aceleasi.
"Avem o baza de clienti, care consuma altfel de produse in perioada postului, asa incat vanzarile raman cam la acelasi nivel." claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO