Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Ioana Filip, o studentă la SNSPA, să fie unul dintre cei mai cunoscuţi Chief Creative Officer români din industria globală a publicităţii trecând pe la McCann, Energy Bbdo iar acum la MRM la Londra Tot Timpula am fost foarte competitivă

Ioana Filip, chief creative officer al MRM Marea Britanie: „Sunt mereu în mişcare, sunt des în România. Nu am fost niciodată un om al locului, ci un om al oamenilor şi al experienţelor.”

Autor: Cristina Roşca

28.08.2022, 15:15 1166

SUA, mai exact oraşul Chicago, supranumit „the windy city”, i-a fost acasă timp de patru ani şi jumătate executivului român Ioana Filip, care s-a mutat în martie 2018 dincolo de Ocean, pentru a lucra în cadrul agenţiei de publicitate Energy BBDO. Acum, ea face drumul înapoi, dar nu cu destinaţia Bucureşti, ci Londra, unul dintre cele mai cosmopolite oraşe europene, unde merge tot datorită carierei în media şi advertising, dat fiind că a fost numită în funcţia de chief creative officer al agenţiei de marketing digital MRM pe piaţa din Marea Britanie.

Am plecat din ţară ca expat în martie 2018. America m-a căutat pe mine, nu eu pe ea. Iar acum, sunt mai recunoscătoare ca oricând”, povesteşte Ioana Filip. Ea îşi aminteşte că cei de la BBDO i-au scris încă de undeva de prin 2016 că vor să o recruteze.

Atunci, i-au oferit prima dată poziţia de executive creative director, pe care, după multe deliberări, a refuzat-o. „O nebunie, privind înapoi, dar eu sunt un om foarte loial echipei din care fac parte şi produsului creativ, iar în acel moment eram chiar la începutul experienţei de a conduce creativ departamentul MRM//McCann şi nu voiam să renunţ.” Totuşi, au păstrat legătura, dat fiind că şi Ioanei îi plăcuse echipa din SUA, nu doar americanilor de ea. Iar un an mai târziu, BBDO a revenit cu o ofertă. „De data asta, parcă mai convingători ca oricând. Şi am zis, OK, let’s do it.” 

Uitându-se în urmă, executivul român spune că a fost, fără niciun dubiu, cea mai bună decizie pe care a luat-o pentru cariera sa. Felul în care îţi deschide orizonturile viaţa într-o altă ţară, mai ales dacă eşti într-un domeniu creativ, nu ţi-l poate oferi niciun MBA şi nicio şcoală pe lumea asta.

Ioana Filip şi-a început cariera în 2006, în poziţia de copywriter. Era atunci studentă în anul al doilea la SNSPA. „Nu prea am avut avantajul altor studenţi de a-mi trăi anii de studenţie. Nici chiria, nici ieşitul în oraş nu se plăteau singure.” În primii ani, a lucrat în domenii tangenţiale cu publicitatea, pentru că pur şi simplu nu avea curaj să aplice pentru un job la o agenţie. Nu credea că e suficient de smart pentru asta. „După vreun an şi jumătate, am zis că trebuie să încerc să-mi urmez visul. Am renunţat la un job plătit în marketing şi am aplicat pentru un internship la Scala JWT.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO