Profesii

Business Magazin. Cine este Daniel Rogiński, cel care conduce operaţiunile Zalando pe 10 de pieţe din regiune. România este foarte sensibilă la oferte şi preţ

Business Magazin. Cine este Daniel Rogiński, cel care...

Autor: Andra Stroe

03.03.2024, 17:44 158

„Cred că vremea modelelor simple de business a trecut” -  este una dintre afirmaţiile făcute de Daniel Rogiński, executivul din fruntea operaţiunilor locale ale Zalando. El are o experienţă de peste două decenii în e-commerce, timp în care a schimbat roluri în mai multe companii de top din industrii variate, înainte de a accepta, în urmă cu doi ani, provocarea leadershipului în industria modei. Sub mandatul său, jucătorul şi-a extins, anul trecut, operaţiunile şi pe plan local, intrând într-o piaţă dominată deja de o serie de branduri puternice. Ce concluzii a tras executivul cu privire la cel mai nou pariu al brandului şi cu ce ambiţii priveşte compania spre viitor?

Deşi „zgârcit” cu privire la comunicarea cifrelor locale, ajuns în România cu prilejul evenimentului GoTech World 2023, unde a vorbit despre marea sa pasiune, e-commerce-ul – şi tendinţele care se remarcă pe nişa modei în această industrie, Daniel Rogiński ne-a împărtăşit şi câteva impresii aduse de primul an şi jumătate de activitate pe plan local, România fiind cea mai nouă piaţă pe care a ajuns brandul Zalando.

„Trebuie să ne continuăm călătoria către personalizare, căci e-commerce-ul nu va mai fi la fel pentru toată lumea”, subliniază executivul polonez una dintre tendinţele şi nevoile industriei de fashion totodată. Potrivit lui, pe viitor shoppingul va fi complet personalizat, fiecare client va avea „propriul magazin”. „Fiecare client ar trebui să primească o versiune diferită de Zalando, pe deplin adaptată pe nevoile, istoricul şi preferinţele sale. Astfel, cred că e-commerce-ul va necesita tot mai mult efort când vine vorba de tehnologie, personalizare, inspiraţie. Acest lucru este într-adevăr grozav, deoarece ridică ştacheta din ce în ce mai sus şi apoi ne oferă noi provocări pe care putem încerca să le rezolvăm.”

Executivul spune, despre utilizatorii din România, că sunt cumpărători inteligenţi, sensibili la oferte, „aşa că a trebuit să învăţăm cum să comunicăm acele oferte. Probabil că (în România – n. red.) nivelul de cumpărături inteligente este cel mai ridicat din Europa.” El mai spune că cerinţele clienţilor – în special mamele care fac cumpărături pentru copiii lor – sunt foarte specifice, prin urmare compania alocă un interes crescut pentru alcătuirea ofertei destinate acestei categorii. De altfel, compania are mai mulţi clienţi în rândul femeilor, „e normal să recunoaştem, femeile cheltuiesc mai mult pe modă decât bărbaţii. Vedem că multe femei plasează comenzile pentru partenerii lor şi este o situaţie normală. Şi bugetul copiilor este cheltuit de femei şi este un lucru foarte bun. Nu văd diferenţe majore între români şi alte pieţe cu care aş putea face o comparaţie”. El mai adaugă că în ceea ce priveşte interesul faţă de mărci şi stiluri, nu există între piaţa locală şi alte state din Europa Centrală şi de Vest diferenţe deosebite. Astfel, românii sunt la curent cu ultimele tendinţe, pun, mai ales pe categoriile de încălţăminte, un accent deosebit pe calitate – lucru „uşor surprinzător” – şi caută marile branduri, „sunt mai interesaţi de un brand global decât de unul local, de nişă”.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO