Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Bogdan Florea, care voia să devină istoric sau arheolog, să intre în industria IT ajungând să aibă o firmă de software cu venituri de 58 milioane de lei

Autor: Alexandra Cepăreanu

13.08.2023, 11:30 687

Visa să devină istoric, arheolog sau cercetător, însă în urmă cu 18 ani a ales calea antreprenoriatului în industria de tehnologie. Ce planuri are în continuare Bogdan Florea, fondator şi co-CEO al companiei locale Connections Consult, specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii IT?

Mi-ar fi plăcut să fiu istoric. Ştiu că nu are nicio legătură cu ceea ce fac acum, dar studiul istoriei m-a pasionat întotdeauna. Istoric, arheolog, cercetător în domenii conexe, toate sunt meserii la care am visat la un moment dat, în copilărie. Mi-am dorit să construiesc şi să experimentez, însă viaţa m-a adus aici, a fost o parte noroc şi o parte perseverenţă”, îşi începe povestea Bogdan Florea, fondator şi co-CEO al Connections Consult, companie specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii IT,  cu venituri consolidate în valoare de peste 11,7 mil. euro (58,46 mil. lei) în 2022, în creştere cu 48% faţă de anul precedent.

Absolvent al Facultăţii de Inginerie în limbi străine din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti şi masterand al Universităţii de Economie şi Afaceri din Viena, Bogdan Florea şi-a început cariera în cadrul Motorola – unde a ocupat funcţia de dezvoltator de software, alăturându-se ulterior echipei Freescale (actualul NXP). În 2005, în paralel cu jobul, a decis să deschidă firma Connections Consult, companie poziţionată pe piaţă ca furnizor de servicii IT precum reparaţii, infrastructură IT, reţelistică şi ulterior dezvoltare de software. Doi ani mai târziu, mai exact în 2007, pe măsură ce compania pe care o fondase începuse să crească, iar pe piaţa de suport IT şi outsourcing apăreau tot mai multe oportunităţi de dezvoltare, a decis să renunţe la locul său de muncă şi să se dedice full-time noului business. „Am pornit la drum cu o serie de clienţi din industria de energie, asigurări sau banking, iar în timp am ajuns diversificăm portofoliul şi către sectoare precum FMCG, transporturi sau IT. În ultimii 10 ani, am deservit un număr de peste 100 de clienţi, din care 30% sunt companii din Fortune 100. În portofoliul Connections se regăsesc clienţi din patru regiuni: Europa (Belgia, Franţa, Elveţia, Polonia, Ungaria, Turcia, Ţările de Jos, Marea Britanie, Germania), America de Nord (SUA), Orientul Mijlociu (Arabia Saudită, Liban) şi Asia (Vietnam, India). Căutăm clienţi cu nevoi complexe, ceea ce ne îngustează aria de selecţie în zona entităţilor guvernamentale sau în cea a companiilor multinaţionale din industria serviciilor financiare şi din cea a utilităţilor”, spune el.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO