Profesii

Business Magazin. Cum încearcă să descopere companiile angajaţii talentaţi care fac organizaţiile să meargă şi în vremuri bune şi în vremuri de criză?

Business Magazin. Cum încearcă să descopere companiile...

Cursa pentru atragerea talentelor pare că se potoleşte spre finalul anului acesta în România şi începe să se transforme într-o altfel de competiţie, una în interiorul companiei, care vine la pachet cu salarii, flexibilitate, beneficii, cursuri, toate pentru retenţia oamenilor valoroşi, pentru scopul final de a păstra cea mai valoroasă resursă, sângele din venele organizaţiilor. În acest proces, este foarte important să fii implicat, să asculţi şi să încerci, spun specialiştii din industria de HR şi nu numai.

„Retenţia este o provocare mai mare decât recrutarea în acest moment. Este încurajată şi alimentată de ten­dinţe din piaţă, precum transparenţa salarială – vedem cum creşte acest trend. Sunt realităţi care încurajează fenomenul de mobilitate a talentelor şi pun presiune pe companii pentru a reţine cei mai buni colegi în echipele proprii”, a spus Andrei Frunză, CEO al platformei de recrutare online bestjobs, în cadrul evenimentului ZF HR Conference 2023.

Sorina Donisa, CEO-ul companiei de recrutare APT Prohuman, pune şi ea retenţia pe prima poziţie în topul preocupărilor departamentelor de resurse umane din această perioadă. „Cea mai mare preocupare a departamentelor de HR astăzi,  din ceea ce vedem noi în piaţă în momentul de faţă, pentru că lucrăm în industria de resurse umane şi avem vizibilitate la o grămadă de companii foarte mari, este retenţia de personal. Retenţia este foarte importantă, mai ales pe fondul acestui tip de lucru hibrid. Până la urmă este foarte important ce fel de cultură organizaţională promovez în companie. Din punctul meu de vedere, primele în top sunt retenţia şi zona de automatizare”, a spus ea în cadrul aceluiaşi eveniment.

La rândul său, Adrian Dinu, fondator al Creasoft, companie ce produce sisteme software de monitorizare şi control de la distanţă, cu un portofoliu de clienţi format din 500 de companii ce adună împreună 35.000 de angajaţi, vorbeşte despre costurile care vin odată cu pierderea unui om valoros pentru companie şi recruta­rea unui angajat nou. „O problemă comună este retenţia. Durează să stai să antrenezi un om nou dacă-ţi pleacă unul vechi şi nu eşti sigur că ajunge la productivitatea celui vechi. Şi sunt luni de zile în care plăteşti un om nou după ce te chinui să-l găseşti. De asemenea, şi asta costă bani, astfel încât este de preferat să ai o politică bună de retenţie la firmele mai micuţe, aşa cum suntem şi noi”, crede fondatorul Creasoft.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO