Profesii

Business Magazin . De ce a renunţat Alex Bonea la planul de a deveni arhitect pentru a deveni antreprenor, exact ca părinţii lui?

Autor: Andra Stroe

03.12.2023, 16:45 283

Spune Alex Bonea, unul dintre cei mai tineri antreprenori din mediul de business local. În clasa a XI-a, înainte de BAC, el lua decizia radicală de a renunţa la planul de a deveni arhitect, meserie pentru care se pregătea deja intens, pentru a se avânta în antreprenoriat, având în faţă modelul tatălui său, om de business cunoscut în mediul de afaceri locale. Direcţia s-a conturat de la sine, miza fiind una riscantă, dar de viitor: imobiliarele. Nu a mers însă doar pe varianta clasică de investiţii în real estate, ci şi-a propus totodată să fie el cel care facilitează investiţiile altora în această industrie în care fiecare pariu trebuie atent monitorizat pentru a se materializa în profit. Ce aduce nou în piaţă Meta Estate Trust, compania căreia i-a pus bazele în urmă cu doi ani?

„Vin dintr-o familie de antreprenori şi arhitecţi: pe linia tatălui sunt antrepre­nori, pe linia mamei sunt arhitecţi. Am vrut să studiez iniţial arhitectura, la un moment dat mă aflam în birourile companiei tatălui meu (Dragoş Bonea, fondator şi CEO al furnizorului de amenajări interioare Delta Studio), studiam, desenam, eram foarte metodic în ceea ce făceam şi conştiincios. Vedeam ce agitaţie e pe acolo, şi m-am întrebat «sigur vreau să fac arhitectura? Vor fi şase ani de studiu, după aceea trebuie să fie un fel de stagiatură, ce fac? Fac chestia asta?» Şi am luat hotărârea, cred că în cinci secunde, că nu.

Nu fac asta, fac antreprenoriat”, povesteşte el. Era în clasa a XI-a, iar un an mai târziu a ales, în cele din urmă, în urma unei recomandări, facultatea The Entrepreneurship Academy, ce urma un model finlandez de studii, fiind pe atunci încă la începutul activităţii. În paralel cu studiile a lucrat, încă din liceu, şi în firma tatălui său. „Le-am administrat bine, a fost un exerciţiu foarte bun.” La Delta se focusa mai mult pe zona de marketing, dar o mare parte din activitatea companiei, jumătate din business mai precis, era vânzare către dezvoltatori imobiliari. „Şi acolo, eu intrând în contact, având evenimente de networking cu dezvoltatori imobiliari pe care începusem să îi cunosc, mi s-a părut interesant să investim alături de ei.”

Povesteşte că pe atunci – vorbind aici de anul 2018 – dezvoltatorii aveau nevoie de două lucruri când începeau un proiect. O dată să-şi finanţeze o parte din capital, şi mai apoi să dovedească băncilor că au un produs vandabil. „Şi atunci ei veneau cu nişte oferte la lansarea proiectelor, în care pentru un pachet dădeau un discount, în general de la 5-10 apartamente, dădeau un discount destul de considerabil contra unui avans. Deci nu cereau 100% la început, ci un avans între 15% şi 30%. Asta ofereau investitorilor individuali. Piaţa era foarte interesantă, mi s-a părut o oportunitate, la fel şi tatălui meu, şi am zis: OK, vreau să mă ocup eu de chestia asta, mi se pare foarte interesant, şi nici nu era altă persoană care ar fi putut să preia asta, fiindcă toţi erau concentraţi pe businessul principal. Aşa că am început să investim alături de ei.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO