Profesii

Business Magazin . Opt întrebări pentru liderii internaţionali. Patou Nuytemans, CEO EMEA, OGILVY. Ce şanse ai să ocupi o poziţie globală pornind dintr-o ţară mică?

Patou Nuytemans, CEO EMEA, Ogilvy: „Provocările din domeniul afacerilor pot fi rezolvate în multe feluri. Cu toate acestea, ideile creative sunt scurtături eficiente - cu rezultate disproporţionate. Generăm impact pentru branduri, pentru oameni şi pentru planetă.”

Autor: Ioana Matei

03.12.2023, 15:35 43

Patou Nuytemans şi-a început cariera ca stagiar, rol din care a evoluat în trei decenii până la funcţia de conducere în Ogilvy EMEA, una dintre cele mai mari regiuni ale agenţiei. Cu o carieră ce a inclus experienţe în şase case aflate  pe trei continente, a realizat că promovarea în cadrul aceleiaşi organizaţii poate aduce calea spre succes şi împlinire, iar diversitatea experienţelor nu lipseşte nici în cazul unui astfel de parcurs.

„Sper că este un semn bun pentru viitorul talentelor că nu doar o femeie, ci şi cineva dintr-o ţară mică, care a început ca stagiar, poate creşte pentru a dobândi un astfel de rol important şi minunat”, descrie Patou Nuytemans felul în care îşi vede propria evoluţie profesională, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru BUSINESS Magazin. Ea conduce în prezent dintre cele mai importante regiuni pentru Ogilvy, agenţia în care a crescut, de altfel, şi este responsabilă în prezent pentru fiecare aspect al performanţei afacerii Ogilvy EMEA, una dintre cele patru regiuni majore în care compania operează. În această zonă, responsabilitatea sa acoperă 30 de pieţe consolidate şi 20 de afiliaţi pentru cinci unităţi de afaceri: publi­citate, experienţă, sănătate, consultanţă şi PR & influenţă. Privind retrospectiv la parcursul său profesional, Patou Nuytemans spune că nu a ales însă intenţionat nici compania, şi nici măcar industria în care şi-a început cariera.

După ce şi-a obţinut diploma universitară, s-a înscris într-un program de masterat ce i-a oferit şi experienţă practică prin stagii. Mai multe companii au venit să prezinte proiectele lor de stagiatură de şase luni şi a aplicat pentru programul Ogilvy bazat pe prezentarea pasionată şi inegalabilă a lui Philip Greenfield, care avea să devină primul său şef: „Energia lui era pur şi simplu contagioasă. Când intra în birou dimineaţa, proiecta intenţionat interacţiunea sa cu mulţi oameni. Probabil că a fost cea mai importantă lecţie de leadership pe care am învăţat-o şi pe care o aplic conştient şi astăzi. În calitate de CEO, rolul meu este ceea ce descriu adesea ca un dirijor al energiei umane, sprijinind talentele individuale, precum şi orchestra pentru a atinge ceea ce trebuie să realizăm împreună”. Cu excepţia a câţiva ani la Microsoft, şi-a petrecut întreaga carieră aici, dar spune că a beneficiat totuşi de o carieră foarte bogată, deoarece a avut parte nu numai de o varietate largă de roluri în diferite capabilităţi pe care le are la Ogilvy, ci şi a lucrat în şase  case diferite pe trei continente diferite. „Ogilvy nu mi-a oferit doar o carieră uimitoare, ci şi o viaţă incredibilă mie şi familiei mele... una care ne-a permis să explorăm cu adevărat diferite părţi ale lumii, culturi diferite, limbi diferite, moduri de viaţă sau de afaceri diferite, din Paris, New York, Londra, Cape Town şi Dubai. În afară de faptul că am locuit în diferite locuri, am petrecut cea mai mare parte a carierei mele în roluri regionale sau globale”, povesteşte ea.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO