Profesii

Impetum Group dă startul unui nou studiu Confidex, care va analiza impactul inflaţiei, crizei energetice şi războiului din Ucraina asupra economiei, dar şi intenţia mediului de business pentru perioada următoare

Impetum Group dă startul unui nou studiu Confidex, care...

Autor: Cristina Bellu

27.10.2022, 14:21 105

Impetum Group realizează în prezent un nou studiu Confidex, care urmează să analizeze impactul inflaţiei, crizei energetice şi războiului din Ucraina asupra economiei, dar şi percepţiile, temerile şi intenţiile oamenilor de business pentru perioada următoare, chestionarul putând fi completat aici.

“Auzim tot mai des despre intrarea în recesiune, pe fondul inflaţiei, crizei energetice şi al războiului din Ucraina. Sunt vremuri complicate pe care încercăm să le descifrăm, pentru a le putea depăşi cât mi bine. Mai mult ca oricând, mediul de business românesc are nevoie de repere solide pentru a lua decizii”, spun reprezentanţii Impetum Group.

Ediţia precedentă a studiului, desfăşurat în perioada 28 martie-29 aprilie 2022, a evidenţiat faptul că managerii români sunt mult mai încrezători în viitor, deşi presiunea noilor crize este resimţită de cei mai mulţi dintre ei.

Astfel, 76% dintre ei spuneau la momentul respectiv că vor fi afectaţi într-o mare măsură de războiul din Ucraina, agricultura şi industria fiind sectoarele în care a scăzut cel mai tare starea de spirit a managerilor. La polul opus s-a aflat indicele de încredere în economie, care s-a poziţionat la un nivel mai ridicat decât în perioada de debut a pandemiei.

„ Deşi presiunea noilor crize este una resimţită, mediul de afaceri este mult mai încrezător în viitor decât a fost pe tot parcursul pandemiei. Creşterea investiţiilor, accesul pe anumite pieţe noi dar şi la resurse ce implică costuri uşor mai reduse sunt direcţii pe care managerii români le explorează.”, a comentat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.

CONFIDEX este singurul studiu longitudinal despre încrederea în economie a managerilor români, care are deja şase ediţii implementate şi care a devenit instrument reper pentru luarea deciziilor în business.

Ajuns la cea de-a şaptea ediţie, studiul continuă să monitorizeze situaţia companiilor din mediul privat şi a reunit până în prezent peste 2.500 de manageri C-level din România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO