Profesii

Povestea managerului român de la Zara, care se ocupă de expansiunea grupului spaniol

Povestea managerului român de la Zara, care se ocupă de expansiunea grupului spaniol

Autor: Cristina Roşca

15.11.2014, 18:01 658

Povestea managerului român de la Zara, care se ocupă de expansiunea grupului spaniol

Mihai Cioltea (37 de ani), executivul român care lucrează de mai bine de şapte ani pentru gigantul Inditex (proprie­tarul Zara), se ocupă în prezent de expansiunea grupului spaniol pe trei pieţe, România, Bulgaria şi Kazahstan, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare pentru business Linke­din.

Mihai Cioltea lucrează pentru spaniolii de la Inditex, proprietarul Zara, din 2007, anul intrării acestora pe piaţa locală. Românul a lucrat anterior mai mulţi ani în televiziune.

"În clasa a IX-a am început să vând noaptea într-un chioşc de la colţul blocului. În acelaşi timp, când încă eram în liceu, am reuşit să obţin o sponsorizare de la Fundaţia SOROS, sponsorizare cu care am reuşit să des­chid ziarul liceului unde eram elev, făcându-mi practic intrarea în presă", îşi aminteşte el.

Această experienţă l-a ajutat pe managerul din Cluj să obţină, după cum spune chiar el, primul job real, acela de operator calculator în cadrul agenţiei de presă Mediafax Transilvania. La momentul respectiv era în ultimul an la liceu. De aici, în mai puţin de şase luni s-a transferat la staţia locală a ProTv din Cluj, unde a ocupat de-a lungul timpului mai multe funcţii, de la reporter la asistent producător şi ulterior la producător de ştiri pentru jurnalul local. "În anul 1997 am venit în Bucureşti, unde Pro TV-ul mi-a dat pe mână Ştirile de la ora 5". Astfel, prima facultate (a studiat iniţial la Universitatea Politehnică din Capitală, iar ulterior a absolvit Mana­gement în Industria Hotelieră) a fost facută în paralel cu munca de la ProTv. A rămas în televiziune în Bucureşti mai mulţi ani, unde a început ca producător general de ştiri pentru jurnalul de la ora 17:00. Ulterior, a devenit producător de ştiri pentru jurnalul de la ora 19:00, producător de ştiri pentru cel de la ora 23:00 şi, ulterior, responsabil pentru staţiile Pro Tv din ţară.  După anii de presă în România clujeanul a decis să îşi încerce norocul peste graniţă.

Astfel a ajuns să lucreze timp de cinci ani pe vasul de croazieră The World, nava a companiei ResidenSea, practic un oraş plutitor unde pasagerii şi-au cumpărat apartamentele. Itinerariile se aleg cu doi ani înainte şi locatarii decid unde vor să călătorească şi ce locuri vor sa viziteze.

După cinci ani în care a făcut practic înconjurul lumii a revenit pe pământ mioritic şi în august 2006 a început să muncească pentru Iulian Dascălu. Jobul său de la momentul acela era să negocieze contractele ancorelor din mallurile lui Dascălu. Astfel a luat primul contact cu conducerea Inditex din Spania când a mers în A Coruna pentru a negocia un astfel de contract.

România rămâne cea mai importantă piaţă dintre cele trei de care se ocupă românul, cu 98 de magazine sub şapte branduri – Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho şi Massimo Dutti – şi cu afaceri de 176 mil. euro anul trecut, potrivit datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe. În Bulgaria Inditex are 32 de unităţi, astfel în total Mihai Cioltea are în portofoliu trei ţări cu populaţie cumulată de 45 de milioane de locuitori şi cu 154 de magazine ale grupului spaniol. Românul va avea misiunea să extindă prezenţa spaniolilor pe aceste pieţe. În România grupul spaniol este cel mai important jucător din modă atât ca număr de magazine, cât şi la cifra de afaceri.

 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO