Profesii

Povestea unui tânăr care a decis să nu mai muncească pentru alţii într-o corporaţie şi să îşi deschidă o afacere. Acesta a început cu 3.500 de euro şi a câştigat deja 1 milion de euro

Vlad Stan, fondator, Bold Beauty: „Succesul nu apare peste noapte, unui business în online îi trebuie, în medie, cam trei ani până să ajungă la profitabilitate.”

Autor: Ioana Matei

19.11.2022, 18:15 35509

Fost angajat în multinaţională, Vlad Stan a visat dintotdeauna la un business propriu. Visul a prins contur odată cu greutatea tot mai mare a valizelor aduse de el şi de soţia sa din concedii: le-au plăcut atât de mult câteva produse de înfrumuseţare pe care le găseau în Spania, încât au decis să devină distribuitorii acestora în România. Nu acestea le-au adus însă primul milion de euro, ci nişa pe care au ales să se reorienteze în contextul crizei economice din urmă cu un deceniu.

Înainte de începerea businessului Bold Beauty lucram într-o corporaţie, într-o altă industrie, dar mi-am dorit dintotdeauna să am afacerea proprie – iar în 2011 am decis că cel mai potrivit este să încep, având în vedere că în România atât comerţul online, cât şi oferta de produse cosmetice erau limitate”, a povestit antreprenorul în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Vlad Stan împreună cu soţia sa au mizat astfel pe un segment de produse mai puţin populare în perioada crizei economice financiare, când şi-au început ei businessul: produsele profesionale de îngrijire a pielii.

Îşi aminteşte că ideea importurilor a venit ca urmare a călătoriilor pe care ei le făceau în Spania, de unde veneau cu jumătate de bagaj plin cu produsele cosmetice ale unui brand de îngrijire a pielii pe care îl găseau doar acolo.

Iniţial şi-au propus să distribuie produsele în lanţurile de hipermarketuri, dar acestea s-au dovedit a fi greu accesibile: costurile de listare erau foarte mari, nivelul stocurilor trebuia să fie foarte mare, iar după plata taxelor de intrare la raft, nu exista garanţia că produsele vor şi ajunge acolo. „Fiind un brand nou, exista riscul ca după câteva luni să rămânem cu taxe foarte mari de listare pentru nivelul afacerii, aşa că am luat decizia să distribuim produsele pe un site propriu.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO