Profesii

România îşi pierde copiii pe drum. Unde sunt cei peste 100.000 de copii care nu reuşesc să ajungă la liceu? Este o lipsă de reacţie ca în multe alte domenii: scade natalitatea, populaţia este tot mai redusă, populaţia activă este foarte redusă. Nu văd să existe îngrijorări pentru politicieni din punctul acesta de vedere

România îşi pierde copiii pe drum. Unde sunt cei peste...

Autor: Ramona Cornea

02.07.2023, 09:31 2000

„Unii dintre copii nu mai ajung nicăieri. Nu mai intră în nicio formă de învăţământ, unii pleacă din ţară.“

Rezultatele evaluării naţionale de anul acesta au arătat că  117.000 de elevi au obţinut medii peste 5, cu o rată de promovare de puţin peste 76%, cea mai mică din ultimii trei ani, după cum arată datele de la Ministerul Educaţiei.

Aşadar, dintre cei circa 220.000 de copii care s-au născut în România în 2008, s-au înscris la examenul de evaluare naţională circa 160.000 şi au luat note peste 5 doar 117.000.

Mai mult de 100.000 de copii care nu au reuşit să promoveze fie se înscriu în învăţământul profesional, fie se pierd pe drum, adică dispar din statisticile sistemului de învăţământ. În aceste condiţii, ce planuri are statul român cu aceşti copii care nu  reuşesc să-şi continue studiile? „Unii dintre ei nu mai ajung nicăieri. Dacă nu ajung la liceu sau în învăţământul profesional, nu mai ajung nicăieri, adică pleacă din sistem definitiv. Nu mai intră în nicio formă de învăţământ, unii pleacă din ţară. Dacă nu ajung să înveţe în România, pleacă în altă parte la muncă, nu poţi să-i obligi să facă minimum 10 clase, nu ai cum să le pui acest criteriu“, a spus sociologul Alfred Bulai pentru ZF.

O soluţie pentru elevii care nu reuşesc să treacă de evaluarea naţională este învăţă­mân­tul profesional. Circa 37.000 de elevi dintr-o generaţie de 220.000 de copii învaţă în şcolile profesionale, iar în total sunt 85 de şcoli în învăţământul pro­fesional, în afara claselor profesionale din liceele tehnologice şi celor din grupurile şcolare.

„Cei care conduc sistemul educaţional, politicienii în general, ar trebui să schimbe această dimensiune peiorativă pentru că, în mod real, învăţământul profesional ar putea să creeze chiar profesionişti de care este mare nevoie“, a mai punctat Alfred Bulai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO