Suplimente

ZF 23 de ani. Ambiţii de extindere. Porţile sunt deja deschise

„Surprinzător, chiar şi ţările din Asia şi Orientul Mijlociu sunt interesate de produsele Unfished, ceea ce ne confirmă faptul că alimentele tip plant based au depăşit orice bariere, inclusiv cele ideologice, şi ne determină să fim оncrezători оn explorarea de noi pieţe.“

„Surprinzător, chiar şi ţările din Asia şi Orientul Mijlociu sunt interesate de produsele Unfished, ceea ce ne confirmă faptul că alimentele tip plant based au depăşit orice bariere, inclusiv cele ideologice, şi ne determină să fim оncrezători оn explorarea de noi pieţe.“

Autor: Cristina Roşca

23.11.2021, 16:45 53

Raul Ciurtin este proprietarul producătorului de conserve Prefera Foods, cu afaceri de peste 50 mil. lei anul trecut. El este totodată unul dintre cei mai importanţi antreprenori din industria alimentară, de numele său fiind legată dezvoltarea celui mai mare producător de lactate din România, Albalact, vândut anterior către gigantul francez Lactalis. Acum, antreprenorul pariază pe produsele plant based – alternative pe bază de plante la carne, peşte sau lactate – cu care vrea să ajungă în toată lumea.

„Expansiunea peste graniţe a fost în planul nostru încă de la început, având în vedere că în ţările europene şi în alte state dezvoltate, interesul pentru produse tip plant based (alternative pe bază de plante la carne, peşte sau lactate – n.red.) este foarte mare, deoarece acestea sunt de mai mult timp pe piaţă, iar mulţi consumatori le apreciază şi chiar le sunt fideli. În 2021 ne-am concentrat atenţia atât pe lansarea în România a noului brand Unfished - de produse alternative la peşte -, cât şi pe intrarea pe pieţele externe.

Estimările analiştilor prevăd o creştere enormă a categoriei de produse vegetale alternative la peşte. De aceea, în prezent avem discuţii avansate şi contracte semnate în Europa, unde produsele de tip plant based sunt foarte căutate. Sperăm să ne extindem cât de repede şi în SUA, o altă piaţă imensă, cu apetit faţă de aceste noi produse. Acolo, produsele noastre au ajuns deja şi urmează să apară în shopurile online, dar există interes şi pentru listarea în retail, astfel încât să poată fi cumpărate direct din magazine.

Concret, din noiembrie 2021, noile produse Unfished vor fi disponibile în mai multe lanţuri de retail din Germania, atât offline, cât şi în magazinele online. Exportăm deja în Spania, Elveţia, Irlanda şi Portugalia şi, în prezent, pregătim livrări către Suedia, Ucraina, Grecia, Polonia şi Olanda.

Surprinzător, chiar şi ţările din Asia şi Orientul Mijlociu sunt interesate de produsele Unfished, ceea ce ne confirmă faptul că alimentele tip plant based au depăşit orice bariere, inclusiv cele ideologice şi ne determină să fim încrezători în explorarea de noi pieţe.

Totuşi, extinderea pe pieţele externe nu este deloc o chestiune simplă şi presupune analizarea acestor ţări în ceea ce priveşte trendurile, legislaţia, aprobările, precum şi studierea preferinţelor consumatorilor. Mai exact, ca să dau exemple concrete, este vorba despre adaptarea portofoliului nostru la preferinţele clienţilor din diverse pieţe, unde diferă consumul chiar şi în funcţie de tipul de ambalaj sau de specificul reţetei. De fapt, este un proces destul de lung până la implementarea efectivă a produselor într-o nouă piaţă, care implică o serie de documente şi specificaţii, certificări pe care trebuie să le punem la dispoziţia comercianţilor şi clienţilor. În plus, tot ca exemple, este vorba şi de gestionarea ambalajelor cu informaţii traduse într-un număr variat de limbi, de găsirea partenerilor logistici şi de distribuţia efectivă în ţările respective. Dar noi nu privim aceşti paşi necesari şi obligatorii ca obstacole, ci drept provocări la care avem atuuri să le răspundem, ţinând cont de experienţa noastră.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO