Un start-up pe zi

La 31 de ani, de la un magazin cu delicatese la un business propriu cu produse pentru bebeluşi

La 31 de ani, de la un magazin cu delicatese la un...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.03.2015, 23:00 1802

Raluca Cutumisu, 31 de ani, care timp de zece ani a lucrat într-un magazin cu delicatese franţuzeşti din Bucureşti, unde a fost manager, a deschis în martie anul trecut în Capitală un magazin cu produse destinate bebelu­şilor, numit Bebe Bubu Boutique.

„În momentul în care am născut am observat de câte lucruri ai nevoie pentru copilul tău. Găseşti produse pentru copii până în trei ani în farmacii sau în supermarketuri, însă nu găseam un magazin din care puteam achiziţiona toate produsele de care aveam nevoie. Şi aşa am deschis un magazin pornind de la această necesitate, gândindu-mă că şi alte mămici sunt în situaţia mea”, povesteşte Raluca Cutumisu, absolventă a Facultăţii de Filozofie şi Jurnalistică din cadrul Universităţii Bucureşti. Magazinul comercializează atât produse adresate copiilor cu vârste între 0 şi 3 ani, cât şi viitoarelor şi proaspetelor mămici.

Antreprenoarea a început iniţial cu magazinul fizic, iar în august anul trecut a deschis şi magazinul online Bebe Bubu.

Magazinul are o suprafaţă de 80 de metri pătraţi, investiţia ridicându-se la 70.000-80.000 de euro, iar vânzările au înregistrat o evoluţie constantă de 10-15% lunar, conform aşteptărilor antreprenoarei. Ea spune că mai este loc de creştere pe piaţă, având în vedere că în prezent clienţii fideli reprezintă circa 60% din total. „Pentru anul următor sperăm să se consolideze cifra de afaceri, piaţa fiind în continuă dezvoltare. În acest an aşteptăm vânzări de circa 20.000 de euro pe lună, iar la finalul anului sperăm să ajungem la o cifră de afaceri de 250.000 de euro”, a precizat proprietara firmei Bebe Bubu Boutique, care administrează magazinul cu acelaşi nume. Ea spune că magazinul online a avut un impact pozitiv. De asemenea, prin intermediul magazi­nu­lui online poate oferi o gamă mai mare de produse com­­parativ cu maga­zinul fizic pre­cum că­ru­cioare, mobilier, pătuţuri sau scaune pentru ma­şină.

„În viitor ne dorim să ne extindem prin deschidem unui al doilea magazin, mult mai mare, în care să putem să expunem cât mai multe produse şi ne dorim ca acesta să cuprindă şi un loc de joacă pentru copii”, mai spune Raluca Cutumisu.

În prezent, Bebe Bubu Boutique lucrează cu peste 50 de furnizori, ceea ce reprezintă 95-97% din distribuitorii prezenţi pe piaţa româneasca pentru acest segment de produse, menţionează ea.

Antreprenoarea consideră că pentru a avea succes într-o afacere nu trebuie să te gândeşti doar la componenta materială, ci să fi pasionat de ceea ce faci.

„Dacă vrei să ai o afacere şi mai mult timp pentru cei dragi, să munceşti, dar în acelaşi timp să ai timp şi pentru tine trebuie să faci ce-ţi place, să fii pasionat de domeniul în care îţi deschizi businessul. Dacă îmbini utilul cu plăcutul şi nu te gândeşti doar la componenta materială atunci vei reuşi”. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO