ZF 24

A lucrat 5 ani la SPP, iar acum conduce cel mai mare mall din România: „Mă întâlnesc zilnic cu retailerii ca să iau pulsul pieţei“

A lucrat 5 ani la SPP, iar acum conduce cel mai mare mall din România: „Mă întâlnesc zilnic cu retailerii ca să iau pulsul pieţei“

Autor: Alina-Elena Vasiliu

12.02.2016, 16:17 16003

Paul&Shark, Chopard şi Lancel sunt trei dintre brandurile care intră în centrul comercial Băneasa Shopping City din nordul Capitalei de la începutul mandatului lui Arthur Popa la conducerea mallului cu vânzări de peste 200 mil. euro anual.

Popa, 38 de ani, este din ianuarie direc­tor general al Bă­neasa De­ve­lop­ments, companie con­tro­lată de Puiu Popoviciu. El este pri­mul român desemnat să con­ducă operaţiunile cen­tru­lui co­mercial din nordul Ca­pitalei.

„Rolul meu este de a dez­volta şi de a implementa strategia com­paniei. Îmi place să fiu informat, mă uit la tot ce se întâmplă în retail. Vreau să ştiu cine şi ce deschide, pentru că asta influen­ţează şi businessul nostru“, spune Arthur Popa într-un interviu acordat ZF.

El este al treilea CEO al Băneasa De­velop­ment, după Ali Ergun Ergen şi Geor­gios Argentopoulos. Proiectul co­mercial din zona de nord a Capitalei a fost deschis în 2008 în urma unei investiţii de 150 de mi­lioane de euro, iar ma­ga­zinele din mall au vânzări de 200 mil. euro anual.

După ce, anul trecut, în mallul din nor­dul Capitalei a fost deschis primul ma­gazin Chanel din România, centrul co­mercial pre­găteşte inau­gurarea unui butic mono­brand Cho­pard, la începutul lui aprilie, şi a unui monobrand Paul & Shark, fiind anun­ţată şi deschiderea unei repre­zentanţe Lancel, tot până în aprilie.

„Întâlnirile cu retailerii sunt zilnice, ca să iau pulsul pieţei. E important să ştii ce se întâmplă cu un retailer care are 40 de ma­gazine la nivel naţional, ca să înţelegi cum se poziţionează“.

Popa a terminat Co­legiul Militar „Di­mitrie Cantemir“ din Breaza, Aca­de­mia For­ţelor Terestre „Ni­colae Bălcescu“ din Sibiu şi Academia de Po­liţie „Alexan­dru Ioan Cuza“ din Bu­cureşti. Ulterior a activat cinci ani în SPP (Serviciul de Protecţie şi Pază) şi spune că pregătirea şi experienţa în domeniul militar l-au ajutat cel mai mult în adaptarea la activităţile de gestionare a proiectului Băneasa.

„E un trecut care m-a format ca om, ca şi caracter, cu fundaţii solide, şi care m-a ajutat în trecerea din mediul militar către mediul privat destul de mult, fiind un om foarte structurat, foarte riguros, foarte pragmatic“, se descrie managerul.

Colaborarea cu Băneasa Develop­ments a început în februarie 2006, iar în ul­timii zece ani Arthur Popa a trecut prin mai multe etape în echipa care ad­mi­nis­trează proiectul comercial, de la ad­mi­nis­traţie, leasing, închirieri de spaţii co­mer­ciale până la dez­voltare. Din 2013, Popa a fost director de operaţiuni (COO), iar de la 1 ianuarie l-a înlocuit pe Georgios Argen­to­poulos la con­ducerea Băneasa Develop­ments, com­panie cu afaceri de 45 de milioane de euro în 2014.

Popa spune că în procesul de atragere de noi branduri, compania caută atât în piaţa locală, cât şi în cea internaţională. Din sens invers, şi retailerii se orientează spre mallul Băneasa, despre care Arthur Popa spune că e „poarta de intrare a brandurilor nou-venite pe piaţa din România“. Deocamdată, nu anunţă o extindere pentru acest an, pentru că proiectele sunt încă în curs de analiză, dar, uitându-se la piaţa centrelor comerciale din Bucureşti, spune că mai este loc de noi investiţii.

„Nivelul chiriilor nu mai fluctuează de la an la an aşa cum făcea înainte, ci a început să se aşeze. Retailerii au început să-şi eficientizeze costurile. Preţurile pe care le practică sunt aliniate la piaţa europeană. S-a instalat un playground (teren - n. red.) stabil şi predictibil al mediului de afaceri. Cred că mai este loc pentru noi proiecte. Probabil că în perioada următoare vom vedea deschideri de noi proiecte de retail“.

Pentru Bucureşti se pregăteşte inaugurarea în 2016 a mallului ParkLake Plaza, din cartierul Titan, care ar trebui să măsoare în jur de 70.000 de metri pătraţi. Investiţia este de circa 180 de milioane de euro, iar complexul ar trebui să fie deschis în primăvară. Pentru dezvoltarea sa, parteneri sunt Sonae Sierra şi Caelum Development. Tot anul acesta va fi deschis şi proiectul Veranda, un centru comercial dezvoltat în zona Obor de familia Pogonaru. Proiectul are deja un grad de ocupare de 70%, potrivit datelor Prodplast Imobiliare, compania care dezvoltă mallul.

Anul trecut în Capitală a fost deschis Mega Mall în Capitală, iar în afara Bucureştiului a fost inaugurat un singur centru comercial - Coresi Shopping Center, din Braşov, cu o suprafaţă de 45.000 de metri pătraţi.

Pe piaţa de retail vor fi livrate anul acesta proiecte totalizând peste 237.000 metri pătraţi, potrivit unui raport al companiei de consultanţă imobiliară JLL, ceea ce va duce la creştere cu circa 10% a stocului curent, estimat la 2,8 milioane metri pătraţi.

 
 
AFACERI DE LA ZERO