ZF 24

ACCA: Criza i-a determinat pe investitori să aibe mai multă încredere în informaţiile din media, decât în rapoartele companiilor

ACCA: Criza i-a determinat pe investitori să aibe mai...
24.07.2013, 22:15 642

Încrederea investitorilor în acurateţea informaţiilor financiare publicate în rapoartele anuale ale companiilor a scăzut în ultimii cinci ani, acesta fiind un alt efect al crizei, potrivit unui studiu realizat de ACCA (asociaţia care oferă programe de specializare internaţională în domeniul financiar-contabil).

Aproape două treimi din cei 300 de investitori chestionaţi de ACCA susţin că acordă o mai mare credibilitate ştirilor şi informaţiilor din social media, iar 45% consideră că rapoartele anuale ale companiilor sunt inutile, pentru că managementul deţine autoritatea asupra cifrelor raportate.

„Odată cu criza economică,  s-a produs o schimbare a dorinţelor investitorilor legate de informaţiile financiare. Declinul încrederii în informaţiile corporative după criza financiară sugerează că auditul are un rol mai important de jucat în reclădirea încrederii în declaraţiile companiilor”, a afirmat Ewan Willars, director ACCA pentru politici.

Studiul a fost realizat pe baza răspunsurilor investitorilor care deţin afaceri în asigurări, în domeniul financiar-bancar, dar şi consilieri de investiţii, analişti sau trezorieri ai unor companii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO