Rezultatele reflectă scăderile pe fiecare segment de activitate, dar şi schimbările din mediul fiscal. Vânzările de gaze şi energie s-au redus cu 18%, iar vânzările în marketing (produse petroliere) cu 2%. Totuşi, indicatorii se încadrează în estimările analiştilor de pe bursă. „Performanţa noastră financiară din trimestrul I din 2014 reflectă povara fiscală mai mare şi mediul de piaţă deteriorat. Cererea scăzută pe pieţele de gaze, electricitate şi combustibili, împreună cu marjele de rafinare mai mici au fost doar parţial compensate de iniţiativele operaţionale şi de management al costurilor în toate diviziile de activitate“, a declarat Mariana Gheorghe, directorul general executiv (CEO) al Petrom.
De anul trecut, compania plăteşte o taxă de 60% pe veniturile suplimentare obţinute din liberalizarea preţului la gaze naturale, iar de la finalul acestei luni compania va plăti o taxă pe construcţii speciale, estimată la 70-100 de milioane de dolari. Taxa încă nu se aplică, dar compania a inclus efectele acesteia în rezultatele anunţate în primul trimestru.
Citiţi pe ZF Corporate:
- valoarea vânzărilor consolidate
- producţia totală de hidrocarburi, evoluţie faţă de 2013 ; evoluţia costurilor totale de producţie ale grupului
- vânzările de gaze şi energie, evoluţia consumului ; date despre producţie
- date financiare despre segmentul de marketing şi rafinare