ZF 24

Asigurătorul Certasig a vândut cu 8% mai mult anul trecut, dar nu şi-a atins bugetul

Asigurătorul Certasig a vândut cu 8% mai mult anul...

Autor: Liviu Popescu

04.03.2015, 00:00 154
Certasig, o companie de talie mică specializată pe segmentul asigurărilor corporate, a subscris anul trecut prime de echivalentul a 13 mil. euro (58 mil. lei), în creştere cu 8% faţă de nivelul din 2013, pe fondul vânzărilor mai mari de poliţe de garanţii, asigurări de bunuri şi poliţe destinate domeniilor inginereşti. Compania estima la începutul anului trecut afaceri de 15 mil. euro în 2014. Asigurările de garanţii reprezintă o treime din portofoliu, iar cele maritime reprezintă 35% din totalul primelor, adică 4,5 mil. euro. Poliţele de bunuri şi cele destinate domeniilor inginereşti au adus prime de 2,6 mil. euro, cu 60% mai mult faţă de anul precedent. Anul trecut, asigurătorul a achitat daune de 4,3 mil. euro, cu 300.000 de euro mai mult faţă de 2013. Cea mai mare dauntă achitată a fost de aproximativ 1 mil. euro pentru o poliţă Casco maritimă subscrisă în Turcia. Asigurătorul rămâne totuşi un jucător mic pe piaţa locală, cu o cotă de sub 1%. În 2010, Certasig a renunţat la produsele de asigurări auto, care au o pondere de peste 50% în piaţa de asigurări generale . România generează 60% din afacerile companiei, în timp ce Turcia a generat 35% din primele subscrise. Anul trecut, compania şi-a deschis o sucursală şi în Bulgaria. Asigurătorul are circa 10.000 de clienţi, în special companii din industria construcţiilor şi cea maritimă şi 70 de angajaţi, fiind deţinută de fondul de investiţii Royalton Capital Investors II.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO