ZF 24

Bursă: Cramele Purcari raportează venituri de 253 mil. lei în primele nouă luni din 2023 şi un profit net de 44 mil. lei

Bursă: Cramele Purcari raportează venituri de 253 mil....

Autor: Liviu Popescu

15.11.2023, 08:55 1021

Producătorul de vinuri Purcari (simbol bursier WINE), ale cărui acţiuni sunt incluse în structura indicelui principal BET, a raportat venituri de 253 mil. lei în primele nouă luni din 2023, în creştere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce profitul net s-a majorat cu 24% la 43,8 mil. lei. În T3/2023 veniturile au fost de 91 mil. lei, plus 20%, ia rezultatul net de 18,2 mil. lei, plus 26%.

„Suntem încurajaţi de tendinţele pe care le vedem în afacerea noastră, în pofida mediului macroeconomic dificil. Cu un bilanţ solid, investiţii semnificative în brandurile, podgoriile şi cramele noastre, suntem bine poziţionaţi pentru a ne accelera creşterea în momentul în care sentimentul consumatorilor va începe să se îmbunătăţească”, spune Victor Bostan, director general Purcari Wineries PCL.

Purcari are o capitalizare bursieră de 534 mil. lei. În 2023 acţiunile au urcat cu 57% pe tranzacţii de 66 mil. lei şi se tranzacţionează la 13,3 lei. Spre comparaţie indicele principal BET a crescut cu 26%.

Grupul spune că în T3 a înregistrat o îmbunătăţire graduală a marjelor de profitabilitate după o perioadă de presiuni puternice asupra costurilor, marjele EBITDA şi profit net ajungând la 30% şi respectiv 20%, menţinând o creştere de 20% a veniturilor.

“În mod promiţător, compania a realizat o recoltă puternică de 14,8 mii tone de struguri, cea mai mare recoltă de la listare, şi a procesat suplimentar un total de 22,8 mii tone de struguri de la terţi, în condiţiile unui mediu de preţ uşor îmbunătăţit faţă de anul trecut”.

Potrivit raportului trimestrial, vânzările de produse finite din România au fost de 130,6 mil. lei din totalul de 223 mil. lei. Republica Moldova a avut un aport de 40 mil. lei, iar Polonia de 13 mil. lei.

Alte aspecte din raportul trimestrial

  • România: 37% creştere a veniturilor în 9 luni faţă de perioada precedentă a anului trecut. Crama Ceptura îşi menţine ritmul înalt de creştere cu Ă31% în T3 2023, an de an. Bardar îşi continuă perioada benefică a vânzărilor. Domeniile Cuza triplează vânzările an de an, deşi de la o bază mai mică.
  • Moldova: vânzările au crescut cu 3% în 9 luni 2023. Vânzări mai mici pentru Bostavan şi Bardar, ca urmare a diminuării încrederii consumatorilor, precum şi a anulării facilităţilor fiscale ale canalului Duty Free. Prioritizarea marjelor faţă de volum.
  • Polonia: presiunea pe segmentul vinurilor de masă continuă, afectând portofoliul, care are o expunere mai mica pe segmentul premium în această piaţă. Creştere de două cifre pentru Purcari, în timp ce ne extindem în HoReCa şi ne construim prezenţa în segmentul premium. Prioritizare marjelor faţă de volum pentru Bostavan.
  • Asia: Primele semne de redresare economică în China în T3 2023 nu se reflectă încă în cererea finală de vinuri. Activităţi continue de marketing şi promovare sub îndrumarea echipei noastre locale. Investiţii în dezvoltarea gradului de conştientizare a brandului şi a prezenţei locale.
  • Cehia, Slovacia: Performanţă bună pe canalul Tesco cu brandurile Bostavan. O evoluţie generală slabă a pieţei vinului, în special pe segmentul de valoare. Prioritizarea continuă a marjelor faţă de volum pentru Bostavan. Focus pe premiumizare, Purcari înregistrând o creştere de două cifre pentru 9 luni an de an, deşi de la o bază mai mică.
  • Ucraina: creştere puternică în primele 9 luni 2023 pentru brandurile Purcari şi Bostavan, cu puţin în urma cifrelor de la 9 luni 2021, dinaintea invaziei ruse în Ucraina. Menţinem echipa locală şi creştem distribuţia în reţelele mari. Continuăm extinderea geografiei vânzărilor Bardar prin parteneriatul cu Coca-Cola Beverages Ucraina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO