ZF 24

Criză pe piaţa românească de năut: Din cauza retailerilor care nu vor să colaboreze cu noi, producătorii români nu vor să devină mari. Noi investim în România, dar România rămâne captivă marilor corporaţii din domeniul alimentar. Iar ele interzic accesul poporului român la o hrană corectă

AGROBUSINESS

Criză pe piaţa românească de năut: Din cauza...

Autor: Florentina Niţu

05.06.2019, 16:25 1739

„Am redus suprafaţa cultivată de la 700 ha la 340 ha. Retailerii importă năut foarte ieftin din Belarus, Turcia şi Ucraina.“

Marian Iordache, alături de soţia sa Elena şi de fiica Cristina, se ocupă de agricultură în localitatea Adunaţii-Copăceni din judeţul Giurgiu de mai bine de 25 de ani, iar una dintre cul­tu­rile pe care a mizat fer­mie­rul încă de la început este cea de năut, datorită profita­bili­tăţii ei. Totuşi, lipsa pieţei de desfacere în România din ultimii doi ani şi condiţiile climatice nefavorabile l-au determinat să îşi restrângă cultura de la 700 de hectare la 340 de hectare anul acesta.

„Până anul trecut am vândut şi în România năut, dar acum nu se mai poate, pentru că retailerii îl importă foarte ieftin din Belarus, Turcia şi Ucrai­na, ţări care nici măcar nu sunt în Uniu­nea Europeană şi folosesc substanţe - er­bi­cide sau fungicide – care la noi sunt interzise. Eu vând năut cu 800 de euro/tonă acum, iar Mega Image, de exemplu, îl vinde cu 4.000 de euro/tonă. Avantajul nu este al cultivatorului, este al celui care are rafturi“, spune Marian Iordache, fondatorul companiei Agro Total SRL din Adunaţii Copăceni.

Un kilogram de năut costă 43 de lei în reţeaua Mega Image, potrivit datelor de pe site-ul reţelei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO