ZF 24

Cum vor schimba pasajele subterane şi supraterane „faţa“ Capitalei

Cum vor schimba pasajele subterane şi supraterane...

Autor: Andreea Neferu

23.05.2014, 00:05 3382

Mădălin Dumitru, director general al Direcţiei generale de infrastructură şi servicii publice din cadrul Primăriei Capitalei, va participa la prima ediţie a ZF Construction & Infrastructure Summit, evenimentul care timp de două zile (28-29 mai) îi va avea ca invitaţi pe cei mai importanţi executivi din domeniul construcţiilor şi al imobiliarelor, dar şi factori de decizie.

Cu un parc de 1,1 milioane de maşini, Bucureştiul a devenit în ultimii ani un oraş din ce în ce mai sufocat, în care ambuteiajele dau mari bătăi de cap şoferilor. După Revoluţie, timp de aproape două decenii, faţa Bucureştiului în materie de infrastructură nu s-a schimbat foarte mult, iar şoferii au continuat să depindă de pasajele construite de regimul comunist la Piaţa Unirii, Piaţa Victoriei sau Piaţa Muncii.

Primăria Capitalei a început însă în ultimul deceniu să facă noi paşi în construcţia de pasaje sau poduri, în contextul în care dezvoltarea atât din punct de vedere economic, cât şi din punctul de vedere al numărului de locuitori a aglomerat şi mai mult oraşul.

În ultimii ani, în Bucureşti s-au construit două pasaje de anvergură, Basarab şi Pipera. Pasajul Basarab, cu o lungime de 1,9 kilometri şi cu un cost care a ajuns în final la aproape 240 de milioane de euro, este cel mai scump proiect de infrastructură urbană din Capitală şi, în acelaşi timp, una dintre cele mai complexe lucrări supraterane.

Pe de altă parte, pasajul Pipera, situat în nordul Capitalei, lângă staţia de metrou Aurel Vlaicu, are o lungime de 470 de metri şi a costat circa 33 de milioane de euro. Primăria a început însă şi alte proiecte de anvergură, aşa cum este pasajul suprateran de la calea Văcăreşti-Mihai Bravu sau pasajul subteran de la Piaţa Sudului.

Ce alte proiecte au autorităţile locale pentru îmbunătăţirea infrastructurii oraşului şi cum vor contribui acestea la fluidizarea traficului? Sunt pasajele o soluţie pentru traficul din Capitală? Cum poate stimula construcţia de infrastructură urbană piaţa locală a construcţiilor? Aflaţi răspunsurile la aceste întrebări în ediţia de anul acesta a ZF Construction & Infrastructure Summit, care va avea loc în zilele de 28 şi 29 mai în Bucureşti.

Despre ZF Construction & Infrastructure Summit:

Speakerii invitaţi la acest eveniment

Agenda

Rezervă-ţi un loc

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO