ZF 24

Director vânzări Nestle: Consumatorul care doreşte o înghetaţă, un baton de ciocolată sau un plic de cafea solubilă nu va merge către un hipermarket, ci către primul chioşc sau magazin de proximitate

Director vânzări Nestle: Consumatorul care doreşte o...

Autor: Cristina Rosca

03.08.2014, 10:57 552

Consumatorul care doreşte o înghetaţă, un baton de ciocolată sau un plic de cafea solubilă nu va merge către un hipermarket, ci către primul chioşc sau magazin de proximitate, este de părere Laurenţiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul Nestlé România, companie care face 40% din vânzări în zona comerţului tradiţional.

„Pentru categoriile de impuls  avem o acoperire foarte bună a comerţului tradiţional. Facem o distribuţie intensivă, lucru care se vede în final în cotele de piaţă. Consumatorul care doreşte o înghetaţă, un baton de ciocolată sau un plic de cafea solubilă nu va merge către un hipermarket, ci către primul chioşc sau magazin de proximitate.“, a spus Dimitriu.

În România există 70.000-80.000 de magazine în comerţul tradiţional şi doar peste 1.300 de unităţi în comerţul modern. Totuşi, acestea din urmă au reuşit să ajungă la o cotă de piaţă de peste 50% în comerţul local cu dominantă alimentară. Mai mult, odată cu expansiunea comerţului modern în ultimii 18 ani numărul magazinelor din comerţul tradiţional s-a înjumătaţit.

În opinia reprezentantului Nestle, producătorii trebuie să „meargă după consumator” pe toata perioada unei zile.

„De aici rezidă importanţa comerţului tradiţional, este mereu acolo unde este şi consumatorul. Un alt motiv este dat de gradul de urbanizare. Există o tendinţă clară de mişcare a populaţiei către rural. Multă lume se mută în afara oraşelor, iar aici comerţul tradiţional este foarte puternic“, adaugă executivul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO