Vânzările de maşini Ferrari în Taiwan s-au dublat în ultimii patru ani, susţinute de bogăţia în creştere a antreprenorilor de cipuri din ţară şi de o revenire a capitalului pe măsură ce lanţurile de aprovizionare globale se diversifică în afara Chinei, scrie Financial Times.
Directorul executiv al Ferrari, Benedetto Vigna, a declarat că cererea în Taiwan a crescut mai rapid decât în China sau Hong Kong, din cauza unei creşteri puternice a vânzărilor de supercaruri către cetăţenii din ce în ce mai bogaţi ai ţării.
Luna trecută, Ferrari a raportat câştiguri anuale record, impulsionate de clienţii care plătesc pentru suplimente personalizate. Deşi cea mai mare parte a vânzărilor sale provine din Europa şi SUA, producătorul auto a declarat că livrările către China continentală şi Taiwan au crescut de la 5% din total în 2020 la aproape 11% anul trecut.
Ferrari profită de o creştere a averii private care a făcut din insulă a cincea cea mai bogată ţară din lume, cu 141.600 de euro pe cap de locuitor, potrivit raportului Allianz Global Wealth Report de anul trecut. Creşterea numărului de cetăţeni bogaţi a fost determinată în parte de o industrie în plină expansiune a semiconductorilor, un sector dominat de Taiwan.
„Am câştigat o mulţime de clienţi noi în ultimii patru ani", a declarat Vincent Liu, directorul general al Modena Motori Taiwan, dealerul oficial Ferrari în această ţară. „Ferrari a jucat un rol major în evoluţia pieţei supercarurilor de aici, care a crescut cu 30%, ajungând la 1.300 de unităţi în 2023", a declarat Liu.
Împreună cu SUA, Taiwanul are cel mai mare raport din lume dintre bogăţia privată şi dimensiunea economiei sale. Activele financiare nete ale ţării au crescut cu 45% între 2018 şi 2022, potrivit raportului Allianz, cel mai recent an pentru care sunt disponibile cifrele în cauză.
Potrivit Modena Motori, între 70 şi 80 la sută dintre cumpărătorii de Ferrari din Taiwan sunt antreprenori.